دولت رُم در آستانه سقوط، نخست وزیر ایتالیا کناره گیری می نماید

به گزارش باتسک، به دنبال افزایش اختلافات در کابینه ائتلافی رُم، نخست وزیر ایتالیا ضمن انتقاد از شدید از معاون خود گفت که از سمتش استعفا می دهد.

دولت رُم در آستانه سقوط، نخست وزیر ایتالیا کناره گیری می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال افزایش اختلافات در دولت ائتلافی ایتالیا، خبرگزاری اسپوتنیک از استعفای جوزپه کنته نخست وزیر این کشور اطلاع داد.

در صورت استعفای نخست وزیر ایتالیا، بحران سیاسی این کشور عمیق تر خواهد شد.

متئو سالوینی معاون و وزیر کشور ایتالیا از حزب دست راستی لیگ، پنجشنبه هفدهم مردادماه با بیان اینکه دولت ائتلافی این کشور به دلیل اختلافات درونی قادر به ادامه کار نیست، انتخابات پیش از موعد در این کشور را خواهان شده بود.

به دنبال این اظهارنظر، نخست وزیر ایتالیا سالوینی را مورد بازخواست قرار داد و از او خواست شرح دهد که چرا میخواهد دولت این کشور را منحل کند.

بنا بر گزارش رسانه ها، سالوینی با توجه به افزایش محبویت خود در ایتالیا در پی انتخابات مجلس اروپا و به امید نخست وزیر شدن، به دنبال برگزاری انتخابات زودرس در ایتالیا است.

وزیر کشور جنجالی ایتالیا که مواضع تندی در مسائلی از قبیل موضوع مهاجرت دارد، اخیرا بارها از مواضع وزرای دفاع و حمل و نقل دولت ائتلافی که عضو جنبش پنج ستاره هستند، به شدت انتقاد نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 655

به "دولت رُم در آستانه سقوط، نخست وزیر ایتالیا کناره گیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت رُم در آستانه سقوط، نخست وزیر ایتالیا کناره گیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید