دعوت جرمی کوربین از نمایندگان مجلس انگلیس برای مقاومت در برابر جانسون

به گزارش باتسک، رهبر مهمترین حزب اپوزیسیون انگلیس نمایندگان مجلس این کشور را به مقاومت در برابر بوریس جانسون فراخواند.

دعوت جرمی کوربین از نمایندگان مجلس انگلیس برای مقاومت در برابر جانسون

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، بعد از اعتراضات گسترده علیه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون این کشور نمایندگان همه احزاب را به مقاومت در برابر وی در مجلس فراخواند.

کوربین که ریاست حزب کارگر را بر عهده دارد و در یک تجمع اعتراضی علیه جانسون در اسکلتلند سخن می گفت توضیح داد که وقتی نمایندگان مجلس عوام روز سه شنبه از تعطیلات تابستانی بازگردند همه باید با هم متحد شویم تا از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کنیم.

بوریس جانسون اخیرا طرح تعلیق مجلس برای پیشبرد اهداف خود در روند برگزیت را به ملکه انگلیس ارائه داده و ملکه نیز با وجود مخالفت های زیاد با این طرح جانسون موافقت نموده است. جانسون به این ترتیب می خواهد بیش از 600 نماینده مجلس را به یک تعطیلی حدودا چهار هفته ای بفرستد .

بعضی منابع مطلع اعلام کردند که دولت بوریس جانسون به دنبال ادامه تعطیلی مجلس تا 14 اکتبر (22 مهر) است تا مانع از کوشش های نمایندگان برای جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا گردد.

بریتانیا میخواهد رسما 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج گردد. تعطیلات تابستانی مجلس انگلیس قرار است 2 اکتبر (10 مهر) به سرانجام برسد و پس از آن نمایندگان احزاب مخالف قصد دارند با تصویب قانونی برگزیت را به تاخیر بیندازند.

جانسون پیش از این تهدید نموده است که حتی حاضر است مجلس انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان مجلس با برگزیت بدون توافق گردد.

بسیاری از نمایندگان مجلس انگلیس حالا می ترسند که جانسون بخواهد به صورت هدفمند جلوی آن ها را برای جلوگیری از وقوع سناریوی برگزیت نامنظم بگیرد.

جرمی کوربین امیدوار است با حمایت مخالفان جانسون در حزب دولتی محافظه کار انگلیس بتواند جلوی پیشبرد اهداف نخست وزیر در روند برگزیت را بگیرد.

مسئله مرزهای ایرلند از موارد بسیار بحث برانگیز و مورد اختلاف بین لندن و بروکسل است.

بوریس جانسون، اخیرا هم در نامه ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی بار دیگر خواهان تغییراتی در توافق برگزیت شده و یک راهکار موقتی برای حل مسئله مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی بعد از برگزیت را پیشنهاد داد.

وی در این نامه تاکید نموده که هدف باید حذف طرح بحث برانگیز Backstop از این توافق برگزیت باشد. به اعتقاد جانسون این تغییرات در توافق برگزیت باید از یک برگزیت نامنظم در آخر اکتبر جلوگیری کند.

از دید اتحادیه اروپا این طرح باید از این مسئله جلوگیری کند که بین ایرلند شمالی و ایرلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا مجددا کنترل های مرزی ایجاد گردد.

میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد برگزیت اتحادیه اروپا هم اخیرا در اظهاراتی هر گونه مذاکرات مجدد درباره برگزیت که از طرف جانسون مطرح شده است را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 632

به "دعوت جرمی کوربین از نمایندگان مجلس انگلیس برای مقاومت در برابر جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت جرمی کوربین از نمایندگان مجلس انگلیس برای مقاومت در برابر جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید