دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی به همت یکی از استادیاران دانشگاه یزد ساخته شد خبرنگاران

به گزارش باتسک، دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی به منظور انجام اتوماتیک تست های ته نشینی از مخلوط کردن اتوماتیک نمونه ها تا شبیه سازی فرآیند های مشابه در تیکنر و تعیین پارامتر های تیکنر مناسب، به همت استادیار طراحی و ساخته شد.

دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی به همت یکی از استادیاران دانشگاه یزد ساخته شد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، طرح دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی به منظور انجام اتوماتیک تست های ته نشینی از مخلوط کردن اتوماتیک نمونه ها تا شبیه سازی فرآیند های مشابه در تیکنر و تعیین پارامتر های تیکنر مناسب، به همت استادیار بخش الکترونیک و کنترل دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد طراحی و ساخته شده است.

از تیکنر در صنایع معدنی، ماسه شویی ها، سنگبری ها و صنایع کاشی و سرامیک به منظور کاهش درصد جامدات در دوغاب یا همان پساب واحد تولیدی بهره می برند که با طراحی و ساخت تیکنر مناسب، می توان با کاهش جامدات و ذرات معلق پساب، آب تصفیه شده خروجی را به منظور مصرف صنعتی و یا کشاورزی استفاده کرد و نقش موثری در مدیریت منابع آبی داشت.

همچنین در بخش فرآوری معدن مراکز دانشگاهی، تست ته نشینی یکی از ابزار های توسعه تحقیقات است که علی رغم نیاز به تکرار زیاد، در حال حاضر به صورت دستی انجام می شود. نتایج این آزمایش به واسطه بازیابی بهینه آب در صنایع، سهم بسزایی در مدیریت منابع آب صنعتی و صرفه جویی چشمگیر در مصرف منابع آبی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2157

به "دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی به همت یکی از استادیاران دانشگاه یزد ساخته شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تمام اتوماتیک تست ته نشینی به همت یکی از استادیاران دانشگاه یزد ساخته شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید