درگیری مسلحانه نیروهای سعودی با قبائل استان المهره یمن

به گزارش باتسک، عناصر ارتش سعودی با قبائل یمنی در استان المَهَره در نزدیکی مرز عمان درگیر شدند.

درگیری مسلحانه نیروهای سعودی با قبائل استان المهره یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع یمنی از درگیری شدید مسلحانه میان قبائل یمنی با نیروهای ارتش سعودی در منطقه شَحِن در نزدیکی مرز عمان خبر دادند.

به نوشته الجزیره، نیروهای سعودی که قصد کنترل گذرگاه شحن را در استان المهره داشتند، با مقابله قبائل یمنی روبرو شده و دو طرف اقدام به تیراندازی به سمت یکدیگر کردند.

پیش از درگیری نیز معترضین یمنی در این گذرگاه تجمع کرده بودند تا مانع ورود ارتش سعودی شوند که در این اثنا قبائل یمنی نیز وارد عمل می شوند تا از معترضان دفاع کنند. معترضانی که بیش از یک سال است در اعتراض به حضور و دخالت های دولت سعودی در استان المهره دست به تحصن و تجمعات مختلف می زنند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، کمیته اعتراضات مسالمت آمیز استان المهره روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای سعودی مانع عبور و مرو کالا در گذرگاه شحن می شوند. در این بیانیه همچنین آمده بود که دولت سعودی از زمان ورود به استان المهره، جز قتل و غارت عایدی دیگری برای مردم منطقه نداشته اند.

در این بیانیه همچنین آمده است که قبائل یمنی در برابر تعرضات دولت سعودی و زیاده خواهی ریاض دست بسته نخواهند ماند.

در این راستا احمد بلحاف مسئول امور روابط خارجی تحصن المهره نیز به رسانه ها گفت که اقدامات دولت سعودی موجب خشم و نفرت مردم شده است؛ اقداماتی که به گفته وی موجب بدتر شدن معیشت مردم و اوضاع اقتصادی استان المهره شده است.

به گفته وی مردم منطقه پس از اینکه از حرکت نیروهای سعودی و مزدورانش برای کنترل گذرگاه سحن با خبر شدند؛ تصمیم به تجمع در کنار این گذرگاه گرفتند و قبائل یمنی نیز اعلام کردند که در کنار معترضین ایستاده اند.

وبگاه الخلیج اونلاین نیز به نقل از یکی از مسئولان تحصن نوشت که دولت سعودی از ابتدای هفته جاری دهها خودروی نظامی را از شهر الیغظه مرکز استان المهره به شهرستان سحن انتقال داده است تا مقابل معترضان بایستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1252

به "درگیری مسلحانه نیروهای سعودی با قبائل استان المهره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری مسلحانه نیروهای سعودی با قبائل استان المهره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید