درخواست وزیر صمت از انجمن سیمان

به گزارش باتسک، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر صمت از انجمن تولیدکنندگان سیمان خواست تا با وحدت نظر در جهت قیمت گذاری منصفانه، کنترل قیمت ها، نظارت بر بازار و حذف رانت خواران با ایجاد سازوکار لازم، گام بردارد.

درخواست وزیر صمت از انجمن سیمان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از وزارت صمت، آقای علیرضا رزم حسینی دیروز در ملاقات با فراورینمایندگان و اعضای انجمن سیمان، ضمن بیان این مطلب، اضافه کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه های ماموریتی خود مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری با بخش خصوصی، دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی توضیح داد: به همین دلیل در هرگونه تصمیم گیری، نمایندگان تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی، کمیسیون های مالی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دولت اعلام نظر و مشارکت خواهند داشت.

با قیمت گذاری دستوری مخالف هستم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اعلام اینکه با هرگونه قیمت گذاری دستوری مخالف هستم، گفت: دولت نیز در این راستا با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع یاری می نماید و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید.

ضرورت ورود دستگاه های نظارتی برای حذف دلالان و واسطه ها از بازار

رزم حسینی با اعلام اینکه به دنبال حذف واسطه ها و دلالان هستیم، گفت: دلالان و واسطه ها میان فراوری نماینده و مصرف نماینده قرار می گیرند و سبب افزایش قیمت کالا های مهم (مانند سیمان) در بازار می شوند که دستگاه های نظارتی در این حوزه باید به یاری فراوری بیایند.

حمایت از فراورینماینده، امیدافرینی و امنیت اجتماعی را به دنبال دارد

وی حمایت از فراورینمایندگان را سبب افزایش فراوری و صادرات، ارتقای شاخص های اشتغال و به دنبال آن افزایش امید و امنیت اجتماعی می گردد.

رسانه ها به ایجاد آرامش در بازار یاری نمایند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در کنترل بازار، از آن ها خواست که در شرایط حساس کنونی برای ایجاد آرامش در بازار و حمایت از فراورینماینده و مصرف نماینده گام بردارند.

انجمن ها و تشکل ها خود باید رانت خواران را از بازار حذف نمایند

وی همچنین با تاکید بر اهمیت انجمن ها و تشکلها، گفت: خود انجمن فراورینمایندگان با وحدت نظر در هر رشته ای (از جمله سیمان) باید در جهت قیمتگذاری، کنترل قیمت ها، نظارت بر بازار و حذف رانت خواران با ایجاد مکانیزم لازم، حرکت نمایند.

بخش دولتی با واگذاری کار ها به بخش خصوصی باید به دنبال اعمال سیاست گذاری های حاکمیتی باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه توضیح داد: معتقدم که به عنوان بخش دولتی باید به دنبال سیاست گذاری، تسهیل شرایط برای فراوری و جذب سرمایه گذار و این گونه کار های حاکمیتی باشیم و دیگر کار ها از قبیل قیمت گذاری، کنترل و نظارت بر بازار را به همین تشکل ها، انجمن ها و بخش خصوصی توانمند مانند دیگر کشور های توسعه یافته واگذار کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2061

به "درخواست وزیر صمت از انجمن سیمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیر صمت از انجمن سیمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید