دانش بنیان ها ابزار های حفاری و برش ساختند ، ورود محصولاتی با کیفیت بالا به بازار

به گزارش باتسک، شرکتی دانش بنیان مرغوبترین ابزار برشی را فراوری می نماید تا بازار واردات این محصولات کساد و فراوریات داخلی جایگزین آن ها گردد.

دانش بنیان ها ابزار های حفاری و برش ساختند ، ورود محصولاتی با کیفیت بالا به بازار

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری؛ شرکت الماسه ساز فعالیت رسمی خود را از سال 75 در حوزه فراوری انواع ابزار های برشی کاربردی در صنایع مختلف آغاز کرد. فراوریات این کارخانه عبارت است از ابزار های براده برداری از جنس تنگستن کارباید معروف به الماسه و هلدر های کاربردی در زمینه تراشکاری، فرزکاری، سوراخ کاری و ابزار برشی ماشین های حفاری TBM و EPB ابزار های حفاری نفت و معدن و قطعات سایشی و ابزار مخصوص.

مته هایی که جنس آن ها از الماس است برای سنگ های سخت و کانی و سنگ هایی با خاصیت خراش اندازی از نظر فنی و مالی مناسب ترین مته ها هستند. مته های الماسی به اشکال مختلف ساخته می گردد. مته های الماسی معمولا برای سنگ های سخت و سفت بکار برده می گردد.

رضا رحیمی طاری مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره فرایند فراوری الماسه ها گفت: این محصول با روش متالوژی پودر ساخته می گردد که این روش در ایران، یک روش نو برای ساخت اینگونه ابزار ها محسوب می گردد. ابتدا مواد خام پس از کنترل وارد کارگاه اسپری درایر شده و در آنجا طی یک سیکل برنامه ریزی شده به انواع گرانول تبدیل می گردد.

وی همچنین بیان نمود: برای آنکه بتوانیم در عملیات تراشکاری و برش درست عمل کنیم ضروری است که ابزار برشی مناسبی را انتخاب کنیم. یکی از عوامل مهم در عمر ابزار های برشی، جنس خود ابزار است. الماس تراشکاری سخت ترین ماده شناخته شده در دنیا است. این الماس ها ابزار هایی قابل تعویض هستند که برای براده برداری و برش کاری روی فلزات استفاده می گردد. ویژگی های خاص و مفید الماس تضمین حصول اندازه های یکنواخت قطعات، برش دقیق و صافی سطح برش است.

به گفته این فعال دانش بنیان، سختی بالا، مقاومت به سایش، قابلیت راهنمایی حرارتی، استحکام فشاری بالا، انبساط حرارتی ناچیز، شباهت ابعادی در براده برداری و صافی سطح بالا از مزایای این محصول است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2065

به "دانش بنیان ها ابزار های حفاری و برش ساختند ، ورود محصولاتی با کیفیت بالا به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها ابزار های حفاری و برش ساختند ، ورود محصولاتی با کیفیت بالا به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید