خط و نشان بشار الجعفری برای نیروهای آمریکایی و انگلیسی و ترکیه ای در سوریه

به گزارش باتسک، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت بر موفقیت تشکیل کمیته قانون اساسی با همکاری ایران و روسیه تاکید نمود و گفت که موفقیت هر فرآیند سیاسی در سوریه مستلزم انتها حضور غیر قانونی نیروهای خارجی در اراضی سوریه است.

خط و نشان بشار الجعفری برای نیروهای آمریکایی و انگلیسی و ترکیه ای در سوریه

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت خاطرنشان کرد که دمشق با هماهنگی دوستان روس و ایرانی و با همکاری نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیروز شد کمیته قانون اساسی را تشکیل دهد.

بشار الجعفری که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع خاورمیانه صحت می کرد، گفت که پیروزیت در تشکیل کمیته قانون اساسی، یک دست آورد ملی سوریه است. کمیته مزبور در حالی تشکیل شده که کشورهای متخاصم سعی نموده بودند این امر محقق نشود.

به گزارش شبکه سوری الاخباریه، وی در ادامه به نقش بشار اسد رئیس جمهور سوریه در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه اشاره نمود و گفت که اسد با پیگیری های سریع خود، نقش مهمی در تحقق این پیروزیت داشته است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اضافه کرد: این کمیته در تصمیمات خود مستقل عمل می نماید و هیچ کشور یا طرف دیگری نمی تواند در کار آن دخالت کند.

الجعفری تاکید نمود که پیروزیت هر فرآیند سیاسی در سوریه مستلزم انتها حضور غیر قانونی نیروهای خارجی آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه در اراضی سوریه است.

وی توضیح داد: سوریه وجب به وجب خاک خود را از چنگ تروریست ها در خواهد آورد و همزمان با شروع به کار فرآیند حل سیاسی بحران، به حضور غیر قانونی خارجی انتها خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که دشمنان فرآیند حل و فصل سیاسی بحران سوریه برای مانع تراشی در کار کمیته قانون اساسی دست به هر کاری می زنند و تبلیغ ادعا و اتهام مربوط به حملات شیمیایی دولت سوریه در همین چارچوب است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 729

به "خط و نشان بشار الجعفری برای نیروهای آمریکایی و انگلیسی و ترکیه ای در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان بشار الجعفری برای نیروهای آمریکایی و انگلیسی و ترکیه ای در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید