خبرنگاران 630میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

به گزارش باتسک، قم - خبرنگاران - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: از ابتدای امسال تا خاتمه دی ماه، 630 میلیارد و 746 میلیون و 696 هزار ریال کالای قاچاق در قم کشف شد.

خبرنگاران 630میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

احمد رضا سمیعی نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، بیان نمود: طی این مدت بازرسان سازمان صنعت به همراه سایر نهادهای متولی در امر مقابله با قاچاق در قالب گشت های مشترک، 6هزار و 534 مورد بازرسی را از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان به انجام رساندند که در همین رابطه 30 پرونده تخلف به ارزش ریالی یاد شده، تشکیل شد.

وی اضافه کرد: بر اساس راهبرد جهش فراوری از ابتدای امسال مقابله با پدیده قاچاق در قم نسبت به سال های قبل شدت بیشتری یافت تا شرایط برای عرضه کالاهای ساخت داخل در بازار استان بیش از پیش امکان پذیر و موقعیت مناسبی برای تقویت خط فراوری واحدهای صنعتی در سطح ملی و استانی فراهم گردد.

وی ادامه داد: گشت های مشترک مقابله با قاچاق در بازار استان با حضور بازرسان سازمان صمت قم و سایر نهادهای مرتبط در ایام پایانی سال فعالیت خود را گسترش خواهند داد و به منظور پایش دقیق فعالیت واحدهای صنفی با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی لازم را اعمال می نمایند.

سمیعی نسب گفت: در مجموع 36هزار و 393 واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که 21هزار و 493 مورد آن توزیعی و خدماتی و 14هزار و 900 مورد آن فراوریی و فنی است و سازمان صمت استان با همکاری اتاق اصناف و دیگر نهادهای مسئول بر نحوه عملکرد آن ها نظارت دارد.

وی بیان نمود: علاوه بر مساله قاچاق، سایر تخلف های صنفی نیز مورد توجه بازرسان سازمان صمت قم است و بر اساس قوانین مشخص شده پرونده متخلفان تشکیل و به مراجع ذی صلاح استان برای رسیدگی ارجاع داده می گردد.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم قم نیز می توانند با استفاده از سامانه 124 گزارش های خود را در مورد تخلف های مشاهده شده در بازار استان برای رسیدگی به اطلاع بازرسان سازمان صمت برسانند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2067

به "خبرنگاران 630میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران 630میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 630میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید