خبرنگاران یک مقام سازمان ملل متحد پیامدهای کرونا را ترسناک خواند

به گزارش باتسک، تهران-خبرنگاران-رولا دشتی دبیر اجرایی کمیسیون مالی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل متحد (اسکوا) بامداد شنبه گفت: ارزبابی های اولیه در مورد پیامدهای ناشی از شیوع کرونای جدید بسیار ترسناک است.

خبرنگاران یک مقام سازمان ملل متحد پیامدهای کرونا را ترسناک خواند

به گزارش تارنمای روزنامه الیوم السابع دشتی اضافه کرد: انسان های زیادی را از دست خواهیم داد که قابل جبران نیست، شغل های زیادی در نتیجه شیوع کرونا از بین خواهند رفت، همچنان که میلیاردها دلار خسارت برجای خواهد ماند.

فعال سیاسی ایرانی تبار و نماینده سابق مجلس کویت اضافه کرد: شیوع کرونا موجب فقیر شدن بسیاری خواهد شد، بسیاری از پناهجویان و آوارگان از دریافت یاری محروم خواهند شد، همچنین موجب افزایش خشونت علیه زنان و وخامت اوضاع بهداشتی آنان می گردد.

دشتی گفت: هدفم ارائه آمارهای ترسناک نیست، بلکه بدنبال آن هستم که بگویم ویروس کرونا یک خطر بی سابقه است که مستلزم همبستگی همگان است و باید برای نابودی این بیماری و کاهش پیامدهای آن فورا اقدام کنیم.

مدیر اسکوا از دولت های عربی خواست که یک صندوق منطقه ای برای همبستگی اجتماعی، صندوقی برای حمایت از کشورهای عربی کمتر توسعه یافته و آنهایی که در معرض خطر بیشتر ناشی از شیوع کرونا هستند، تأسیس نمایند تانیازمندی های ملت های عرب تأمین گردد.

دشتی همچنین گفت، شایسته است، صندوق های مذکور سرمایه گذاری خود را در بخش بهداشتی، حمایت از شرکت های کوچک و متوسط سوق دهند و نهادهای اقتصادی و اعتباری منطقه ای نیز ساز وکاری وضع نمایند تا متقاضیان، وام های اخذ شده خود را با تأخیر پرداخت نمایند.

مدیر اسکوا اضافه کرد: حل پیامدهای ناشی از شیوع کرونا تنها با اقدامات محلی رفع نخواهد شد، بلکه باید تدابیری در سطح کشورها صورت گیرد و به همین دلیل دولت های عربی اقدامات درخور توجهی را برای مقابله با کرونا در پیش گرفته اند.

اظهارات دشتی همزمان با آن مطرح می گردد که مایکل رایان مدیر امور برنامه های اضطراری سازمان بهداشت دنیای آدینه شب گفت که نمی توان پیش بینی کرد که بیماری کرونا چه مدت به طول بینجامد.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 594 هزار و 791 نفر رسید. از این تعداد 27 هزار و 255 نفر جان باخته و 133 هزار و 6 نفر نیز بهبود پیدا نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1429

به "خبرنگاران یک مقام سازمان ملل متحد پیامدهای کرونا را ترسناک خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک مقام سازمان ملل متحد پیامدهای کرونا را ترسناک خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید