خبرنگاران کمیسیون اروپا خواهان اقدام هماهنگ برای خروج از شرایط ویژه قرنطینه شد

به گزارش باتسک، لندن - خبرنگاران - کمیسیون اروپا به کشورهای عضو اتحادیه توصیه کرد، برای سرانجام دادن به مقررات منع رفت و آمد که طی هفته های گذشته به منظور مهار ویروس کرونا (کووید-19) وضع شده، شتاب نکرده و هماهنگ عمل نمایند.

خبرنگاران کمیسیون اروپا خواهان اقدام هماهنگ برای خروج از شرایط ویژه قرنطینه شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کمیسیون اروپا در پیش نویس سندی که درباره کووید-19 تنظیم نموده، آورده است: اینک زمان آن رسیده که راهبرد هماهنگی را برای خروج از شرایط ویژه برنامه ریزی کنیم. این راهبرد باید میان اعضای اتحادیه هماهنگ باشد تا از هرگونه پیامدهای منفی جلوگیری کنیم.

بر اساس این سند، به کشورها توصیه شده تنها در شرایطی محدودیت ها را لغو نمایند که شیوع کووید-19 به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بیمارستان ها ظرفیت لازم را برای مواجهه با موج جدید این بیماری برخوردار باشند.

بعضی کشورهای اروپایی که به لحاظ مالی تحت فشار زیادی قرار دارند بتدریج گام هایی را برای کاهش محدودیت ها برداشته و در جهت خروج از شرایط ویژه قرار گرفته اند.

ایتالیا روز سه شنبه به بعضی شرکت های تجاری، از جمله کتابفروشی ها، لوازم تحریر و پوشاک فروشی ها اجازه داد تا فعالیت های خود را از سر بگیرند. در اسپانیا نیز به بخش هایی از جمله صنایع تولیدی اجازه داده شد تا از هفته آینده فعالیت خود را دوباره شروع نمایند. همچنین لهستان اعلام نمود که از 19 آوریل (31 فروردین) محدودیت ها از فروشگاه ها برداشته خواهد شد.

بعضی کشورها مانند دانمارک گام های بیشتری را برداشته و دستور بازگشایی مدارس را صادر نموده اند. همچنین دولت اتریش میخواهد تا مجوز بازگشایی مراکز عظیم خرید را از یکم می (12 اردیبهشت) صادر کند.

کمیسیون اروپا قدرت اعمال توصیه های بهداشتی در کشورهای عضو اتحادیه را ندارد، اما از ابتدای شیوع کرونا (کووید-19) بر لزوم اقدام هماهنگ میان اعضا تاکید نموده است.

آمار ابتلا به کووید-19 در بیشتر کشورهای اروپایی همچنان رو به افزایش است و بعضی کشورها در آستانه رسیدن به نقطه اوج هستند. رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داده خروج از شرایط ویژه ممکن است به ایجاد موج مرگبار تلفات ناشی از کرونا منجر گردد.

بر اساس آمار منتشر شده تا زمان انتشار این خبر، 934 هزار و 904 نفر در سراسر اروپا به کووید-19 مبتلا و 83 هزار و 313 نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1482

به "خبرنگاران کمیسیون اروپا خواهان اقدام هماهنگ برای خروج از شرایط ویژه قرنطینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیسیون اروپا خواهان اقدام هماهنگ برای خروج از شرایط ویژه قرنطینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید