خبرنگاران لرستان پایانه صادرات محصولات کشاورزی ندارد

به گزارش باتسک، خرم آباد- خبرنگاران- نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان لرستان با وجود داشتن محصولات کشاورزی مرغوب دارای پایانه صادرات محصولات کشاورزی نیست.

خبرنگاران لرستان پایانه صادرات محصولات کشاورزی ندارد

به گزارش خبرنگاران ، یحیی ابراهیمی روز سه شنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان سلسله در سالن همایش الغدیر فرمانداری سلسله، با بیان اینکه کشاورزی و توریسم محورهای توسعه در لرستان محسوب می شوند، گفت: استان لرستان با وجود منابع طبیعی بکر و خدادادی و نیروی انسانی مناسب متاسفانه از ریل توسعه خارج شده است.

وی با بیان اینکه شغل اصلی مردم لرستان بر پایه کشاورزی است، اضافه نمود: 70 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به نبود کارخانه ای عظیم در 2 شهرستان سلسله و دلفان، عنوان نمود: بایستی بر اساس پتانسیل های کشاورزی هر شهرستان برنامه ریزی کنیم و پیگیر تخصیص حق آبه این 2 شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه حجم عمده ای از آب سد معشوره به وسیله شهرستان های سلسله و دلفان تامین می گردد، توضیح داد: روستاهای این 2 شهرستان در مخزن این سد قرار دارند اما تخصیص آبی ندارند که با پیگیری های انجام شده قول مساعد جهت تخصیص حقآبه این شهرستان ها گرفته شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در فراوری گوشت مرغ گوشتی، گفت: در لرستان واحد فراوری جوجه یک روزه نداریم که در این راستا پیگیری های لازم جهت ایجاد زنجیره تخم مرغ و فراوری تخم مرغ و جوجه یک روزه در استان لرستان با بنیاد کوثر انجام شده است و با راه اندازی این واحد، اولین واحد فراوری جوجه یک روزه غرب کشور متعلق به لرستان خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1844

به "خبرنگاران لرستان پایانه صادرات محصولات کشاورزی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لرستان پایانه صادرات محصولات کشاورزی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید