خبرنگاران ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان کازرون تکمیل شد

به گزارش باتسک، شیراز- خبرنگاران- شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان کازرون به گونه ای است که بنا بر اعلام متولیان حوزه سلامت این شهرستان، تخت های ویژه کرونا در تنها بیمارستان شهر هم اینک در اشغال بیماران مبتلا به کووید 19 است و این موضوع، رعایت بیشتر اصول پیشگیری از کرونا را به شهروندان یادآوری می نماید.

خبرنگاران ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان کازرون تکمیل شد

به گزارش خبرنگاران، رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون روز شنبه اعلام نمود: از صبح آدینه تا صبح امروز شنبه 28 فروردین ماه جاری، با شناسائی 143 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کازرون، مجموع آمار مبتلایان از ابتدای همه گیری کرونا تا به امروز به 6 هزار و 790 نفر افزایش یافت.

بندر برامکی اضافه نمود: هم اینک، 126 بیمار مشکوک مبتلا به کووید 19 در بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون بستری هستند که از این تعداد، 11 نفر شرایط جسمی خوبی ندارند و در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.

رئیس تنها بیمارستان کازرون نیز گفت: از 180 تخت بیمارستان ولیعصر کازرون 110 تخت به بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص داده شده است

سجاد شرافت اضافه نمود: به دلیل کمبود فضا، تعدادی از بیماران در بخش اورژانس و تعدادی هم در راهروی بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به کمبود فضای بستری بیماران کووید 19 در کازرون گفت: در صدد هستیم مکان هایی فیزیکی خارج از بیمارستان به عنوان نقاهتگاه بیماران بهبود یافته درنظر بگیریم تا بخشی از فضای بیمارستان برای بستری مبتلایان جدید در دسترس قرار گیرد.

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون با اشاره به کمبود امکانات تنها بیمارستان کازرون گفت: در چند روز گذشته با افزایش بیماران کووید 19 در کازرون و با پیگیری نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کازرون، سه دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، دو دستگاه نمایشگر علائم حیاتی، یک دستگاه سی شوک، یک دستگاه نوارقلب و 30 عدد کپسول اکسیژن که از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان فارس خریدارشده است، در این بیمارستان نصب شد.

وی همچنین گفت: یک خیر کازرونی نیز 30 کپسول اکسیژن خریداری و به بیمارستان اهدا کرد؛ همچنین این خیر 300 کیسه برنج برای قدردانی از فعالان نظام سلامت و توزیع بین کادر بهداشتی و درمانی در اختیار بیمارستان قرار داد.

شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2198

به "خبرنگاران ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان کازرون تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان کازرون تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید