خبرنگاران ضرورت گفتمان سازی برای مدیریت و مقابله با کرونا

به گزارش باتسک، تبریز- خبرنگاران- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش ارتباطات و رسانه ها در شکل گیری و ارتقاء سرمایه اجتماعی، بر ضرورت گفتمان سازی نخبگان و فعالان شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی در مدیریت و مقابله با تاثیرات نامطلوب کرونا در سطح استان تاکید نمود.

خبرنگاران ضرورت گفتمان سازی برای مدیریت و مقابله با کرونا

بدر شکوهی روز یکشنبه در جلسه هیات اندیشه ورز استان با اشاره به ظرفیت های جدیدی که فضای مجازی در اختیار نخبگان و صاحب نظران قرار داده است، اظهارکرد: تجربه یک ساله اخیر در موضوع شیوع کرونا نشان داد که با استفاده از ظرفیت رسانه ها می توان در حوزه بهداشتی و سلامت عمومی اطلاع رسانی صحیح و دقیقی انجام داد و در کنار آن بستر مساعدی برای ارتقاء مواسات و همیاری برای یاری رسانی به قشرهای آسیب پذیر فراهم کرد.

وی گفت: در میان کلیه ابزارهای ارتباطی حقیقی و مجازی، صدا و سیما دارای بیشترین مخاطب و گسترده ترین پوشش خبررسانی است و آنالیز ها نشان می دهد که فراوری محتوای بهداشتی و پوشش اخبار و تحولاتی که در حوزه کرونا توسط صدا وسیما صورت گرفت، تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش ضریب حساسیت عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته است.

شکوهی اضافه نمود: در سایه تعامل سازنده رسانه ها و مسئولان شاهد شیب نزولی ابتلا به بیماری کرونا در سطح استان هستیم و با اخبار دلگرم کننده ای که از فراوری واکسن در داخل منتشر شده است امیدواریم هر چه زودتر شاهد برطرف این بیماری از سطح جامعه باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت صدا وسیمای استان نیز در این جلسه با اشاره به نقش غیر قابل انکار رسانه ها در ارتقاء سلامت فردی و عمومی و پیشگیری از انواع بیماری های جسمی، روانی و اجتماعی اضافه نمود: ارتباطات سلامت، سطوح مختلف فردی، اجتماعی، سازمانی و سطح جامعه را شامل شده است و بین رسانه، بحران وافکار عمومی رابطه دوسویه و متقابل وجود دارد.

حسن آذری اضافه نمود: آنالیز نحوه عملکرد رسانه ها در مدیریت بیماری کرونا، دوره همه گیری و دوره پساکرونا متفاوت است و ضروری است با شناخت اقتضائات و ضرورت های هر دوره، به تقویت ظرفیت ها و ترمیم کاستی ها و ضعف ها بپردازیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2015

به "خبرنگاران ضرورت گفتمان سازی برای مدیریت و مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضرورت گفتمان سازی برای مدیریت و مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید