خبرنگاران صدها کارگر خارجی در مالزی از ترس کرونا بازداشت شدند

به گزارش باتسک، تهران - خبرنگاران - نیروهای پلیس مالزی امروز سه شنبه در حمله ای گسترده به بازار عمده فروشان در کوالالامپور که به علت شیوع کرونا تحت قرنطینه شدید قرار گرفته است، صدها کارگر خارجی را دستگیر کردند.

خبرنگاران صدها کارگر خارجی در مالزی از ترس کرونا بازداشت شدند

به گزارش تارنمای استریتس تایمز ، این دومین حمله به دستور مقامات مالزی به محل تجمع کارگران خارجی در بحبوحه اجرای تدابیر کنترل تردد است. حمله اول که پیشتر در ماه جاری میلادی (اواسط اردیبهشت) در حوالی ناحیه مسجد ایندیا انجام شد ، موجب گلایه هایی از سوی فعالان کارگری شد مبنی بر اینکه دستگیری اتباع خارجی موجب می شود که سایرین از هراس خود را پنهان کنند در حالی که باید آنها را تشویق کرد که بدون ترس از دستگیری و اخراج ، خود را برای تست کرونا معرفی کنند.

از سوی دیگر مردم مالزی درباره انتقال ویروس از طریق کارگران خارجی ساکن در خانه های اجاره ای پرازدحام نگرانی دارند . در مالزی حدود 2.2 میلیون کارگر خارجی ثبت شده وجود دارد و همچنین برآورد می شود که حدود 3 میلیون کارگر خارجی نیز به طور ثبت نشده حضور دارند.

به گزارش رسانه های مالزی ، خبرنگاران از نزدیک شدن به محل حمله نیروهای پلیس در بازار عمده فروشی و تهیه عکس و فیلم منع شدند. این منطقه و اطراف آن به علت نرخ بالای ابتلا به کرونا تحت قرنطینه کامل واقع شده است و خیابان های اطراف سیم خاردار کشیده شده و سربازان مسلح مستقر شده اند.

مالزی روز دوشنبه گفت شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با اضافه شدن 70 مورد جدید به 6 هزار و 726 نفر رسیده و تا کنون 109 تن جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1575

به "خبرنگاران صدها کارگر خارجی در مالزی از ترس کرونا بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدها کارگر خارجی در مالزی از ترس کرونا بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید