خبرنگاران سال جدید اقتصادی پاکستان و چالش کاهش بودجه بر اثر کرونا

به گزارش باتسک، اسلام آباد - خبرنگاران - دولت پاکستان در حالی بودجه سال جدید مالی خود را تقدیم مجلس این کشور کرد که چالش های شدید مالی ناشی از ویروس همه گیر کرونا میزان بودجه سال آینده را نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داده و طی ماه های اخیر نیز نرخ رشد پاکستان از 3.3 درصد به منفی 0.4 کاهش پیدا کرد.

خبرنگاران سال جدید اقتصادی پاکستان و چالش کاهش بودجه بر اثر کرونا

به گزارش رسانه های دولتی پاکستان، بودجه سال جدید مالی پاکستان امروز (آدینه) در مجلس ملی این کشور توسط وزیر امور اقتصاد این کشور ارائه شد درحالی که نمایندگان اپوزیسیون ضمن مخالفت شدید با لایحه بودجه سال آینده، دولت پاکستان را به برداشتن گام های غیرواقعی و بی فایده در مقابله با چالش های معیشتی و بهبود زندگی مردم در شرایط شیوع کرونا متهم کردند.

در سال مالی جدید پاکستان که از ابتدای ماه ژوئن 2020 شروع شده بودجه کل این کشور 7. 13 تریلیون روپیه اعلام شده و بودجه نظامی پاکستان برای سال آینده نیز 1290 میلیارد روپیه مقرر شده است.

بودجه سال جدید مالی پاکستان قبل از ارائه به مجلس ملی، در نشست اعضای دولت این کشور به ریاست عمران خان نخست وزیر پاکستان آنالیز و تصویب شد.

حماد اظهر وزیر امور اقتصاد دولت پاکستان در هنگام خواندن متن بودجه سال جدید مالی این کشور از عدم اعمال مالیات های جدید با هدف یاری به بهبود شرایط زندگی مردم در این کشور اطلاع داد در حالی که پیش بینی های اخیر بانک جهانی حاکی است که پاکستان سال آینده را نیز با رشد منفی 2 تجربه خواهد نمود.

ضربه کرونا به معیشت پاکستان

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور دارایی یک روز قبل از ارائه لایحه بودجه این کشور به مجلس اعلام نمود: کرونا بیش از 3 هزار میلیارد روپیه به اقتصاد کشور ضربه زده و مانع بزرگی در رشد مالی و فقرزدایی و کاهش بیکاری شده است.

به نظر می رسد فرآیند آنالیز بودجه سال جدید مالی پاکستان و تصویب آن در مجلس برای دولت عمران خان نخست وزیر این کشور و همزمان با اعتراض شدید جناح مخالف با دشواریهایی همراه گردد. نمایندگان مجلس ملی پاکستان وابسته به احزاب مخالف در هنگام ارائه بودجه سال جدید، اعتراض شدیدی نسبت به بحران مالی و مالی در کشورشان کردند.

اعضای حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم از اصلی ترین مخالفان دولت عمران خان در زمان پیشنهاد بودجه لایحه بودجه را رد نموده و خواهان خاتمه دادن به فرایند بحران های مالی شدند.

این دومین بودجه دولت عمران خان در پاکستان از زمان روی کار آمدن آن در خرداد 97 محسوب می گردد. سال گذشته ارتش پاکستان به دلیل شرایط نه چندان مساعد معیشت این کشور و در راستای یاری به بهبود دولت به صورت داوطلبانه از افزایش بودجه دفاعی صرف نظر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1637

به "خبرنگاران سال جدید اقتصادی پاکستان و چالش کاهش بودجه بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جدید اقتصادی پاکستان و چالش کاهش بودجه بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید