خبرنگاران رییس پلیس راه: آمار مرگ عابران در جاده های همدان افزایشی است

به گزارش باتسک، همدان- خبرنگاران- رییس پلیس راه استان همدان گفت: بی توجهی به قوانین هدایت و رانندگی هنگام عبور از عرض جاده و بالا بودن سرعت خودروها سبب بالا رفتن آمار مرگ و میر عابران در این استان شده است.

خبرنگاران رییس پلیس راه: آمار مرگ عابران در جاده های همدان افزایشی است

سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: 29 عابر سال 98 در سوانح جاده ای این استان جان باختند که این آمار در سال گذشته با سه نفر افزایش به 32 نفر رسید که این رقم 12 درصد از سوانح فوتی این استان را شامل می گردد.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: سه عابر پیاده نیز در ماه نخست امسال جان باختند و امروز نیز بر اثر برخورد سواری پراید با عابر 38 ساله در نزدیکی روستای طاهرلو در محدوده شهرک صنعتی لالجین از توابع شهرستان بهار جان خود را از دست داد.

وی اعلام کرد: نبود پلیس در محورهای فرعی، مجهز نبودن به دوربین کنترل سرعت و مشخص نکردن مکانی برای عبور عابران و نبود پل عابر پیاده سبب افزایش مرگ عابران در مسیرهای فرعی شده است که برای کاهش این آمار باید فرهنگ سازی و آموزش لازم صورت گیرد.

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: بسیاری از عابران متوفی به علت تعجیل برای عبور از عرض جاده، داشتن لباس تیره و تردد هنگام تاریکی هوا و محدودیت دید راننده، بی توجهی به خودروهای عبوری دچار سانحه شده و جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: خودروهایی که با 100 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است در هر ثانیه 28 متر تردد می نمایند و در صورت مواجهه به یکباره با عابر پیاده در سطح جاده، کنترل خودرو و پیشگیری از برخورد برای راننده بسیار سخت و سخت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2203

به "خبرنگاران رییس پلیس راه: آمار مرگ عابران در جاده های همدان افزایشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس پلیس راه: آمار مرگ عابران در جاده های همدان افزایشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید