خبرنگاران استاندار کرمانشاه: تصمیمات جدی تری برای مقابله با کرونا می گیریم

به گزارش باتسک، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه با اشاره به فرایند روبه افزایش بیماری کرونا در استان گفت: تصمیمات جدی تری به منظور اعمال محدودیت ها و مقابله با بیماری کرونا اتخاذ خواهیم کرد.

خبرنگاران استاندار کرمانشاه: تصمیمات جدی تری برای مقابله با کرونا می گیریم

هوشنگ بازوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهارداشت: تصمیماتی امروز و فردا در ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه اتخاذ و ابلاغ خواهد شد که سختگیرانه هستند.

وی اضافه نمود: از مردم می خواهیم بابت این تصمیمات دلخور نشوند زیرا اگر این تصمیمات نگیریم با مسائل بسیاری روبه رو خواهیم شد و هزینه های بسیاری می دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم کمرنگ شده است، گفت: امروز در خیابان ها به ویژه در بازارها می بینیم که موضوع مقابله با بیماری کرونا اصلا رعایت نمی گردد.

بازوند با تاکید بر اینکه کرونا قابل درمان نیست و باید تک تک مردم کرونا را مدیریت نمایند، عنوان نمود: از مردم می خواهیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت و تجمعات را حذف نمایند.

وی با بیان اینکه باید با کرونا زندگی کنیم، اظهارداشت: باید در کنار مقابله با کرونا به فکر معیشت مردم نیز باشیم؛ نمی توانیم تصمیماتی را اتخاذ کنیم که معیشت مردم متضرر گردد.

استاندار کرمانشاه شرح داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 33 مورد محدودیت برای مقابله با کرونا در کرمانشاه تنظیم نموده است که تا به امروز 26 مورد از این محدودیت ها مورد تایید ستاد مدیریت کرونا استان قرار گرفته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 151 هزار و 466 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 797 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان نمود: از دیروز تا امروز 11 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2هزار و 516 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 511 مورد بستری و دو هزار و 5 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 151 هزار و 466 نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا به امروز 118 هزار و 848 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 2527 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا به امروز 935 هزار و 894 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور اجرا شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه نمود: استان های اصفهان، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در شرایط هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1615

به "خبرنگاران استاندار کرمانشاه: تصمیمات جدی تری برای مقابله با کرونا می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمانشاه: تصمیمات جدی تری برای مقابله با کرونا می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید