جزئیات طرح مجلس برای جاماندگان سهام عدالت ، چه تعداد سهام عدالت ندارند؟

به گزارش باتسک، یک نماینده مجلس از آنالیز طرح ساماندهی سهام عدالت که برای جاماندگان از دریافت این سهام است در مجلس اطلاع داد.

جزئیات طرح مجلس برای جاماندگان سهام عدالت ، چه تعداد سهام عدالت ندارند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی درباره کوشش مجلس یازدهم برای ساماندهی طرح سهام عدالت و مشخص تکلیف جاماندگان از این سهام گفت: به دلیل مراجعات مختلف و صحبت هایی که در حوزه های انتخابیه از مردم می شنویم مبنی بر اینکه بیکار هستند، خانه از خودشان ندارند، درآمدشان ناچیز است اما سهام عدالت را دریافت نکردند؛ لازم دیدیم فرایند واگذاری سهام عدالت را به دلیل اهمیت موضوع ساماندهی کنیم. نماینده مردم کرمان ادامه داد: طرح ساماندهی سهام عدالت را در دو سرفصل با محورهای واگذاری و مشخص تکلیف جاماندگان سهام عدالت نوشتیم.

وی اضافه کرد: یک میلیون و 830 هزار نفر از دریافت سهام عدالت جا مانده اند که این افراد کسانی هستند که در سال 84 فرم سهام عدالت را تکمیل کردند اما در سامانه مرتبط با این سهام که نگاه می نمایند، اسم شان نیست.

پورابراهیمی گفت: یک میلیون و 830 هزار نفر جامانده از سهام عدالت اولین گروه شاکی از این سهام هستند که درخواست دارند ما شرایط شان را پیگیری کنیم. دومین گروه فرزندان خانواده هایی هستند که بعد از سال 84 متولد شده اند، این افراد جزو خانواده هستند اما در دامنه دریافت سهام عدالتی که مابقی افراد خانواده دریافت می نمایند، قرار نمی گیرند.

وی گفت: از سال 84 تا به امروز بسیاری از خانواده هایی که سهام عدالت دریافت کردند، صاحب فرزند جدید شدند که این فرزندان از سهام عدالت محروم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گروه سوم کسانی هستند که نه جزء آن یک میلیون و 830 هزار نفر هستند و نه جزء گروه متولدین 84 به بعد قرار می گیرند، این افراد کسانی هستند که طی سال های گذشته به دلیل بروز مسائل اقتصادی، توان اقتصادی آن ها کاهش یافته و در حال حاضر جزو دهک های کم درآمد محسوب می شوند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی سهام عدالت آماده شده، به هیأت رئیسه رسیده است و اعلام وصول شده اما به دلیل آن که کمیسیون های تخصصی شکل نگرفته است، امکان ارجاع آن برای آنالیز فراهم نشده است، اگر همین هفته و یا اواخر هفته کمیسیون های تخصصی شکل بگیرد اولین طرحی که به کمیسیون اقتصادی مجلس برسد همین طرح ساماندهی سهام عدالت برای جاماندگان است.

پورابراهیمی ابزار امیدواری کرد که هرچه سریعتر کمیسیون های تخصصی شکل گیرد که طرح ساماندهی سهام عدالت برای جاماندگان از این سهام مورد آنالیز قرار گیرد تا هرچه زودتر به صحن مجلس برسد و دولت مکلف به اجرای آن گردد.

وی ادامه داد: دولت ایرادی به این طرح گرفته است مبنی بر اینکه منابع برای این طرح ندارند، باید بگویم از نظر ما کل سهامی که بر اثر تعهدات سال 84 و 85 باید انجام می شده را هزار واحد بگیریم حدود 58 درصد آن واگذار شده است و حدود 42 درصد آن باقی مانده است، حال دلیلش چیست؟ ما دو گروه دریافت نماینده داشتیم؛ 6 میلیون افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر و 44 میلیون نفر افراد عادی بودند.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این 6 میلیون نفر 50 درصد تخفیف گرفتند و 50 درصد هم از محل سود مستهلک شده است، سهام 44 میلیون نفر فقط 50 درصد از محل سود تصویب شده است. 50 درصد دیگر دولت برگردانده شده است که این کار از نظر ما خلاف است دولت سهامی که باید به کل جمعیت واگذار کند اما به دلیل سودش قطع شده را برگردانده است که با اصل کار مغایرت دارد الان صحبت ما این است از محل 40 درصد آزاد شده سهام عدالت به جاماندگان داده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1654

به "جزئیات طرح مجلس برای جاماندگان سهام عدالت ، چه تعداد سهام عدالت ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح مجلس برای جاماندگان سهام عدالت ، چه تعداد سهام عدالت ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید