تولید واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تا 3 هفته دیگر؛ تزریق واکسن به 2 نفر

به گزارش باتسک، موسسه تولید واکسن در هند گفت که قصد دارد واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد را تا سه هفته آینده تولید کند.

تولید واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تا 3 هفته دیگر؛ تزریق واکسن به 2 نفر

روز یکشنبه موسسه تولید واکسن سروم در هند اعلام نمود که قصد دارد تولید واکسن COVID-19 تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد را طی دو تا سه هفته آینده آغاز کند و امیدوار است در صورت موفقیت آزمایش های بالینی روی انسان، آن را تا ماه اکتبر به بازار جهانی عرضه کند.

پایگاه خبری deccanherald نوشت این شرکت مستقر در منطقه پونه هند، به عنوان یکی از هفت موسسه جهانی تولید واکسن با دانشگاه آکسفورد همکاری کرده است.

آدار پوناوالا مدیر این موسسه اعلام نمود: تیم ما همکاری نزدیکی با دکتر هیل از دانشگاه آکسفورد داشته است و ما انتظار داریم در 2 تا 3 هفته آینده تولید واکسن را آغاز کنیم و 5 میلیون دوز در هر ماه برای 6 ماه اول تولید کنیم؛ در پی آن، امیدواریم که مقیاس تولید را افزایش داده و هر ماه 10 میلیون دوز از واکسن را تولید کنیم.

او ادامه داد: امیدواریم آزمایش های بالینی مربوط به واکسن در هند با موفقیت همراه گردد؛ در صورت موفقیت آزمایش های بالینی، واکسن تا ماه اکتبر در بازار عرضه خواهد شد.

این شرکت در نظر دارد آزمایشات مربوط به واکسن را در هند برای تصویب واکسن با مصوبات قانونی لازم آغاز کند که هم اکنون در حال انجام است.

تزریق موفقیت آمیز واکسن کرونا

واکسن ویروس کرونا (کووید-19) که در دانشگاه آکسفورد (Oxford University) ساخته شده است، برای نخستین بار به 2 نفر تزریق شد. محققان دانشگاه آکسفورد دز معینی از واکسن یاد شده را به داوطلبان تزریق کردند و قصد دارند طی روز های آینده این آزمایش را روی صد ها نفر دیگر انجام دهند تا در نهایت بی خطر بودن و کارایی واکسن کرونا برای استفاده جهانی معین گردد. آن ها برای ساخت این واکسن ژن های پروتئینی که در سطح کرونا ویروس وجود داشت را به یک ویروس بی خطر تزریق کردند.

نیمی از این افراد واکسن را دریافت خواهند کرد و نیمی دیگر واکسن کنترل دریافت خواهند کرد که از بروز سپتیسمی و مننژیت محافظت می کند. قرار است در این مطالعه 510 فرد سالم از سراسر انگلستان، بین سن های 18 تا 55 سال آزمایش شوند

آزمایش واکسن کرونا در دانشگاه آکسفورد

محققان دانشگاه آکسفورد این واکسن را از نسخه ضعیف شده یک ویروس سرماخوردگی معمولی به نام آدنوویروس ساخته اند که از بدن یک شامپانزه دریافت شده است. این محققان از نظر ژنتیکی، آدنویروس را تغییر داده اند. به این ترتیب نمی تواند در بدن انسان ها رشد و تکثیر پیدا کند. همچنین این واکسن با ژن هایی ترکیب شده که برای یک پروتئین کدگذاری شده اند. کروناویروس از این پروتئین ها استفاده می کند تا سلول های بدن انسان را آلوده کند.

سارا گیلبرت استاد دانشگاه آکسفورد و رهبر این پروژه می گوید: شخصاً خوش بین هستم که این واکسن کارآمد است. اما به طور رسمی ما در مرحله بررسی کارآمدی واکسن هستیم. قبل از آنکه مطمئن نشده ایم این واکسن کارآمد است و از ابتلای افراد به ویروس جلوگیری می کند، آن را روی گروه وسیع تری آزمایش نمی کنیم.

این گروه از محققان تصمیم دارند روز شنبه همین فرایند را برای 6 داوطلب دیگر آزمایش کنند. همچنین روز دوشنبه هفته بعد تعداد بیشتری واکسن را دریافت می کنند. قرار است 1102 نفر در آکسفورد، ساوت هامپتون، لندن و بریستول برای شرکت در آزمایش بالینی واکسن استخدام شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1533

به "تولید واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تا 3 هفته دیگر؛ تزریق واکسن به 2 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تا 3 هفته دیگر؛ تزریق واکسن به 2 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید