تصمیم جدید چین برای افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی

به گزارش باتسک، در ادامه جنگ تجاری ایالات متحده و چین که با تحریم های واشنگتن علیه شرکت هوآوی پیچیده تر شده است، پکن تعرفه میلیاردها دلار کالای آمریکایی را افزایش داد.

تصمیم جدید چین برای افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

تصمیم جدید چین برای افزایش 5 تا 25 درصدی تعرفه ها شامل 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی می گردد و به تلافی اقدام واشنگتن برای افزایش 25 درصدی تعرفه 200 میلیارد دلار کالای چینی اتخاذ شده است.

واشنگتن و پکن از ماه گذشته که مذاکرات تجاری طرفین در ایالات متحده بدون دستیابی به توافق خاتمه یافت، جنگ تجاری را از سر گرفته اند. دو کشور تا اینجای کار متقابلاً 360 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای یکدیگر وضع نموده اند.

آمریکا شرکت عظیم مخابراتی - فناوری هوآوی را به دلیل نگرانی های امنیتی در فهرست سیاه خود قرار داده که باعث می گردد این شرکت نتواند احتیاجهای خود به قطعات ساخت ایالات متحده را تأمین کند.

اگرچه اجرای این تصمیم در رابطه با هوآوی برای 90 روز به تعویق افتاده است اما وزارت بازرگانی چین به تازگی گفت که پکن نیز به نوبه خود میخواهد فهرست سیاهی از شرکت هایی تهیه کند که قراردادهای تجاری شان با شرکت های چینی را لغو می نمایند.

آمریکا مدعی است، شرکت هوآوی احتمالاً ابزاری در دست دولت چین جهت جاسوسی از کشورهای خارجی و خطری برای امنیت ملی آمریکا است. ایالات متحده در این راستا از دیگر شرکای خود در دنیا نیز خواسته علیه این شرکت چینی محدودیت هایی اعمال نمایند.

مدیران هوآوی ضمن رد همه این اتهامات، اقدامات آمریکا را غیرقانونی و پوششی برای بیرون کردن این شرکت از رقابت های تجاری در دنیا توصیف نموده اند.

وزارت بازرگانی چین اعلام نموده که به زودی جزئیات اقدام خود علیه شرکت هایی را که وارد فهرست سیاه این کشور شده اند اعلام می نماید. این وزارتخانه تاکید نموده هر شرکت خارجی که از این پس مواد و قطعات مورد احتیاج شرکت های چینی را تأمین نکند یا دست به هر اقدام تبعیض آمیز دیگری علیه چینی ها بزند، وارد این فهرست خواهد شد.

چین اقدامات آمریکا علیه این کشور را تروریسم مالی نامیده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 526

به "تصمیم جدید چین برای افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم جدید چین برای افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید