تاکید اروپا بر راستا پرچالش مذاکرات با لندن

به گزارش باتسک، رهبران اتحادیه اروپا با استقبال از پیروزی محافظه کاران تحت رهبری بوریس جانسون در انتخابات انگلیس، این اتفاق را شانسی برای پشت سر گذاشتن سه سال ناکامی فرآیند بریگزیت دانستند اما در عین حال هشدار دادند، مذاکرات بر سر شرایط جدید روابط انگلیس و اتحادیه اروپا با چالش زمان کم و دشواری زیاد روبرو است.

تاکید اروپا بر راستا پرچالش مذاکرات با لندن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران اتحادیه اروپا خواهان تصویب سریع توافق بریگزیت مدنظر آنها از سوی مجلس جدید انگلیس شده اند تا مذاکرات مربوط به شرایط روابط دو طرف در آینده در طی دوران انتقالی که تا دسامبر آینده ادامه پیدا خواهد نمود، شروع گردد.

شارل میشل، رییس اجلاس اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه خواهان یک روابط استراتژیک بسیار قدرتمند با انگلیس بعد از بریگزیت است.

او با تاکید بر موضع اتحادیه اروپا در مورد تضمین شدن رقابت عادلانه در هر گونه توافق تجاری جدید با انگلیس گفت: اتحادیه اروپا آماده برای دفاع و حمایت از منافع خود است. وجود یک زمین بازی هموار یک هدف بسیار مهم است.

رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک گفتند: روابط آینده این اتحادیه با انگلیس باید بر مبنای توازن و تعادل در حقوق و الزام ها و تضمین وجود یک زمین بازی هموار باشد.

مقام های اتحادیه اروپا خاطر نشان کردند: برنامه بوریس جانسون برای فاصله دریافت از قوانین اتحادیه اروپا به جای انعکاس دادن آنها حتی ممکن است مذاکرات را پیچیده تر سازد.

اورزولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا نیز که به نمایندگی از اتحادیه اروپا با بریتانیا مذاکره می نماید گفت: چارچوب زمانی پیش روی ما بسیار چالش برانگیز است. ما آماده خواهیم بود تا در این دوره زمانی کوتاه موجود، بیشترین بهره را ببریم. این درست است که انگلیس تبدیل به یک کشور ثالث خواهد شد، اما در خاتمه ما شراکتی بی سابقه خواهیم داشت.

او توضیح داد: زمان برای آنکه توافقی درباره روابط آینده اتحادیه اروپا با انگلیس تا قبل از خاتمه 2020 حاصل کنیم به شدت کوتاه است.

او در یک کنفرانس خبری بعد از پیروزی محافظه کاران انگلیس در انتخابات گفت: هدف ما تعرفه های صفر، سهمیه بندی های صفر و دامپینگ صفر است و این برایمان مهم است.

او تاکید نمود: ما تنها 11 ماه وقت داریم تا بر سر یک زمین بازی وسیع مذاکره کنیم. ما با چالش کوتاه بودن زمان روبه رو هستیم و مساله نه تنها مربوط به تجارت نیست، بلکه مربوط به آموزش، حمل و نقل، شیلات و بسیاری از حوزه های دیگر در مذاکرات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1014

به "تاکید اروپا بر راستا پرچالش مذاکرات با لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید اروپا بر راستا پرچالش مذاکرات با لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید