بیشتر کانادایی ها از دولت استفن هارپر ناراضی هستند

به گزارش باتسک، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت مردم کانادا مخالف نحوه رویکرد دولت این کشور در قبال رسوایی هزینه های سنا هستند.

بیشتر کانادایی ها از دولت استفن هارپر ناراضی هستند

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

به گزارش پرس تی وی، بر اساس نتایج نظرسنجی ایپسوس (Ipsos) که روز یک شنبه (16 تیر، 7 جولای) منتشر شد، حدود 70 درصد مردم کانادا مخالف رویکرد دولت استفن هارپر، نخست وزیر این کشور در قبال رسوایی سنای کانادا مبنی بر چند صد هزار دلار هزینه متقلبانه هستند.

پاتریک برنارد، مدرس دانشگاه داوسون می گوید: به نظر من، رساویی سنا یکی از چندین نشانه از فاسد بودن دولت است؛ دولتی که به طور مداوم اطلاعات را تحریف نموده و حقیقت را نگفته است. اکنون شاهد این هستیم که خود نخست وزیر در خصوص اطلاعی که (از این رسوایی) داشت، دروغ می گوید.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در بین اعضای حزب محافظه کار کانادا، میزان نارضایتی 38 درصد است.

کن فرناندز، وکیل حقوقی می گوید: محافظه کارها... در خصوص مدیریت مناسب، تسویه حساب ها، راهنمایی امور به صورت اخلاقی و غیره خیلی خوب صحبت می نمایند اما در انجام ِ دقیقا مخالف این کارها کاملا پیروز عمل نموده اند.

یک نظرسنجی دیگر در کانادا نشان داد که تنها 13 درصد مردم این کشور اعتقاد دارند هارپر در اظهاراتش مبنی بر اینکه از رسوایی اخیر اطلاعی نداشته، راست می گوید. در این رسوایی، نایجل رایت رئیس ستاد کارکنان دولت هارپر 90 هزار دلار به مایک دافی، سناتور کانادایی یاری اقتصادی کرد.

این در حالی است که تحقیقات جنایی پلیس سلطنتی سواره نظام کانادا حاکی از اظهارات متناقض نخست وزیر است که گفته رایت دست کم به سه تن از اعضای ارشد دفتر هارپر در خصوص این معامله خبر داده بود.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که تنها 30 درصد شرکت نمایندگان در آن، بر این باورند که دولت هارپر شایسته انتخاب مجدد در انتخابات سال 2015 است.

برنارد در انتها گفت: این یک دولت بسیار بسیار بد است. مطلع شدن مردم کانادا از این موضوع زمان زیادی می برد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 751

به "بیشتر کانادایی ها از دولت استفن هارپر ناراضی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر کانادایی ها از دولت استفن هارپر ناراضی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید