بیانیه حسان دیاب سه هفته پس از مأمور شدن به نخست وزیری لبنان

به گزارش باتسک، نخست وزیر مکلف لبنان که قول داده ظرف شش هفته دولت را تشکیل می دهد، در بیانیه ای به تشریح کارهایی پرداخت که در طول سه هفته گذشته برای این منظور انجام داده است.

بیانیه حسان دیاب سه هفته پس از مأمور شدن به نخست وزیری لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسان دیاب نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان سه هفته پس از زمانی که برای این مأموریت انتخاب شد، با صدور بیانیه ای فرایند اقدامات صورت گرفته تا کنون را تشریح کرد.

بر اساس گزارش شبکه المنار، وی در بیانیه خود خاطرنشان کرد: ائتلاف های مجلسی و سایر نمایندگان، سیاستمداران و افراد مستقل بر اساس این قاعده که مستقل و از گروه تکنوکرات هستم، من را مأمور به تشکیل دولت کردند، از ابتدا بر موارد فوق توافق شد: تشکیل دولتی کوچک متشکل از هجده وزیر زن و مرد، جدایی وزارت از مجلس، مشارکت بیشتر زنان، لغو پست وزیر مشاور و عدم مشارکت وزرای دولت پیشبرد امور در دولت جدید.

دیاب ادامه داد، از لحظه ای که مأمور به تشکیل دولت شده، کوشش نموده دولتی تکنوکرات تشکیل دهد که شامل تیم هماهنگ بر اساس چارچوب مشخص شده باشد به نحوی که پاسخ دهنده مطالبات مردمی معترضان باشد.

وی سپس بر تعهد خود به التزاماتی که قرار است بر اساس آن دولت تشکیل گردد ، تأکید کرد و گفت، فشارها به هر مقدار باشد منجر به تسلیم شدن وی نخواهد شد.

حسان دیاب در انتها خاطرنشان کرد، به مأموریت خود و تماس با همه برای تشکیل دولت منسجم بر اساس چارچوب مشخص شده ادامه خواهد داد.

دیاب بیست و هشتم آذر توانست از میان 128 نماینده 69 رأی را از آن خود کند و از سوی میشل عون رئیس جمهور لبنان مکلف به تشکیل کابینه گردد و قول داد حداکثر ظرف شش هتفه دولت جدید را تشکیل دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1163

به "بیانیه حسان دیاب سه هفته پس از مأمور شدن به نخست وزیری لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه حسان دیاب سه هفته پس از مأمور شدن به نخست وزیری لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید