به رسمیت شناختن دولت افغانستان؛ شرط مذاکره مستقیم هند با طالبان

به گزارش باتسک، نشریه هندی نوشت که باوجود تلاش های آمریکا برای مذاکرات مستقیم هند با طالبان، دهلی نو تنها در صورتی با این گروه مذاکره می کند که طالبان نظام دموکراتیک را بپذیرد و دولت افغانستان را نیز به رسمیت بشناسد.

به رسمیت شناختن دولت افغانستان؛ شرط مذاکره مستقیم هند با طالبان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند بعید است که موضعش را تغییر دهد و تعامل و مذاکرات مستقیم با طالبان را به عنوان بخشی از فرایند صلح افغانستان آغاز کند.

نشریه هندی پرینت نوشت در حالیکه آمریکا دهلی نو را برای مذاکره با طالبان تحت فشار قرار داده است هند تنها در صورتی حاضر به مذاکره مستقیم با این گروه می شود که طالبان نظام دموکراتیک افغانستان را بپذیرد و دولت منتخب در افغانستان را نیز به رسمیت بشناسد.

هند همواره تاکید کرده که تمایل دارد در فرایند صلح افغانستان مشارکت کند اما وقتی که مذاکرات بین الافغانی به مالکیت و رهبری افغان ها باشد.

به گفته منابع، آمریکا اکنون هند را به سمت مشارکت در مذاکرات سوق می دهد زیرا بوضوح می بیند که توافقش با طالبان آنطور که دولت ترامپ پیش بینی کرده بود به پیش نمی رود.

گوتام موکوپادیا سفیر سابق هند در افغانستان گفت که درخواست آمریکا برای پیوستن دهلی به فرایند صلح برای تسهیل فرایند خروج آن ها از افغانستان است و هند هنگامی می تواند نگرانی های امنیتی اش را با طالبان در میان بگذارد که گفت وگوهای بین الافغانی به مرحله جدی رسیده باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1569

به "به رسمیت شناختن دولت افغانستان؛ شرط مذاکره مستقیم هند با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به رسمیت شناختن دولت افغانستان؛ شرط مذاکره مستقیم هند با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید