برندگان جایزه فرماندار کل کانادا 2018 معرفی شدند

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از پست نیوز، با انتخاب آثاری متمرکز بر احساسات، جادو و ایده های عمیق به عنوان برندگان جوایز فرماندار کل کانادا در سال 2018، شورای هنرهای کانادا نشان داد که ادبیات چه صندلی مهمی در زندگی این کشور دارد.

برندگان جایزه فرماندار کل کانادا 2018 معرفی شدند

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

جایزه فرماندار کل کانادا با انتشار اسامی برندگان در دو فهرست هفت گانه ، بهترین آثار ادبی این کشور را در دو زبان فرانسوی و انگلیسی برگزید.

در بخش انگلیسی زبان برندگان شامل این آثار هستند:

در بخش داستان جهان سرخ نوشته سارا هنسترا به عنوان برنده انتخاب شد. این رمان با تمرکز بر اسطوره شناسی، تاریخ و فلسفه به سیاست ها و برابری جنسیتی پرداخته است.

انجمن آتش بیروت نوشته راوی هیج، جانی اپل سید نوشته جاشوآ وایتهد، زنان صحبت می نمایند نوشته میریام توس و انزوا نوشته پگی کوپر دیگر مدعیان این بخش بودند.

در بخش شعر سرود کنار جاده سروده سیسیلی نیکولسون به عنوان برنده انتخاب شد. در این مجموعه شاعر با اشاره بر چشم اندازهای کانادایی ایده هایی درباره مرزها، هویت، صنعت و سفر مطرح می نماید.

زیرا: یک خاطرات شاعرانه نوشته جاشوآ منش، شب می گردد سال ها نوشته جیسون استفانیک، کارمند آبی نوشته دیون برند، این زخم یک جهان است نوشته بیلی ری بلکورت دیگر نامزدهای نهایی این بخش بودند.

در بخش نمایشنامه بوتیچلی در آتش و یکشنبه در سودوم نوشته جوردن تاناهیل به عنوان برنده انتخاب شد. این درام درباره تقسیمات اجتماعی است و با لحنی شاعرانه و بامزه از این مسایل سخن می گوید.

گرترود و آلیس نوشته آنا چترتون و اولین پری با کارین راندوجا، بهشت گمشده نوشته ارین شیلدز، مردان سفید پوش نوشته انوش ایرانی وما اینطوری به آنجا رسیدیم نوشته کیت بارکر دیگر رقبای این بخش بودند.

در بخش کتاب غیرداستانی ماماس کاچ: بزرگ شدن یک عضو جامعه سرخپوستان کانادا نوشته داریل جی.مک لئود به عنوان برنده انتخاب شد. این کتاب درباره خشونت های خانوادگی و آمیختگی بین فرهنگی است.

چطور با مردی که پدرم را کشت ملاقات کردم نوشته کاریس کریگ، توت های قلب نوشته ترس ماری میلهوت،خانه ها: داستانی از مهاجرت نوشته ابو بکر الربیح با وینی ینگ و داستان همسر: یک تاریخچه شخصی نوشته آیدا ادماریام دیگر رقبای این بخش بودند.

در بخش ادبیات نوجوانان جارو: داستان یک دختر و هیولایش نوشته جاناتان اوکسیر به عنوان برنده انتخاب شد. این کتاب برمفاهیمی از جمله این که چه چیزهایی ما را انسان می سازد، تمرکز دارد.

اِب و فلو نوشته هیتر اسمیت، یادگیری نفس کشیدن جنیس لین متر، سفر چارلی کوچولو نوشته کریستوفر پلد کرتیس وجنگ بزرگ وینی نوشته لیندسی متیک و جاش گرین هات دیگر رقبای این بخش بودند.

در بخش کتاب تصویری برای بچه ها آنها آبی می گویند نوشته جیلیان تاماکی به عنوان برنده انتخاب شد.

دهکده آفریقایی نوشته شوناتی گرنت و اوا کمپبل،در تالاب نوشته ورنر زیمرمان، برو جهان را نشان بده: گرامیداشت قهرمانان ذاتی نوشته وب نیو و جو مورس واقیانوس با آسمان ملاقات می نماید نوشته برادران فن دیگر رقبای این بخش بودند.

در بخش ترجمه از فرانسوی به انگلیسی نیز فرود به شب به ترجمه فیلیس آرنوف و هاوارد اسکات به عنوان برنده انتخاب شد.

برنده هر بخش یک جایزه 25 هزار دلاری و یک نسخه با صحافی ویژه از کتابش دریافت می نماید. ناشر هر کتاب منتخب نیز یک جایزه 3 هزار دلاری دریافت می نماید.

به تمامی نامزدهای راه یافته به بخش نهایی نیز هزار دلار برای تقدیر از کارشان اهدا می گردد.

در بخش زبان فرانسوی زبان سنتز نوشته کارولین جورجز در بخش داستانی به عنوان برنده انتخاب شد. جایزه بخش شعر به دلیل گل ها سروده میشل تراهان رسید و جایزه بخش نمایشنامه را آمدن به جهان نوشته آن ماری اولیویه دریافت کرد.

جایزه بخش کتاب غیرداستانی فرانسوی زبان نیز به قبل از بعد: سفر به کوبا با جورج اورول رسید و جایزه بهترین کتاب بچه ها فرانسوی زبان به فردیناند.اف، 81 ساله، کاترپیلار تعلق گرفت. در بخش کتاب تصویری نیز راستا کوه نوشته مارین دوبوک جایزه برد و جایزه بهترین کتاب ترجمه از انگلیسی به فرانسوی به جهان با تمرکز بر بارنی تعلق گرفت.

اهدای این جوایز که از سال 1936 آغاز شده، هر سال از سوی انجمن هنرهای کانادا صورت می گیرد و در مجموع 450 هزار دلار بابت خلق ادبیات به برندگانش می پردازد.

سال جاری داوران با آنالیز 1400 اثر در 14 کمیته که 7 کمیته انگلیسی زبان و 7 کمیته فرانسوی زبان بودند کار انتخاب را انجام دادند.

در طول 82 سالی که از اهدای این جوایز می گذرد بیش از 700 کتاب و بیش از 500 نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، شاعر و تصویرگر تجلیل شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 569

به "برندگان جایزه فرماندار کل کانادا 2018 معرفی شدند" امتیاز دهید

2 کاربر به "برندگان جایزه فرماندار کل کانادا 2018 معرفی شدند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جایزه فرماندار کل کانادا 2018 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید