برنامه شهرداری برای 1.5 میلیون موتور سوار تهرانی

به گزارش باتسک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز به کار کمپین موتورسوار خوب خبر داد و گفت: شهرداری برای 1.5 میلیون موتور سوار تهرانی برنامه دارد.

برنامه شهرداری برای 1.5 میلیون موتور سوار تهرانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به آغاز کمپین موتورسوار خوب، اظهارداشت: 1.5 میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آن ها با رفتار هایی ضمن ایجاد حس ناامنی برای شهفرایندان، براثر سوانح مختلف آسیب های جبران ناپذیری را به خود، خانواده و جامعه وارد می کنند.

وی با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ و میر در ایران و جهان به شمار می فرایند، عنوان نمود: آمار ها میزان نارضایتی از شیوه های موتورسواری را حدود 70 درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را 34 درصد، رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار را 56 درصد و رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه را 84 درصد بازگو می کند که نشان می دهد باید برای این قشر از جامعه برنامه جدی در حوزه فرهنگی در نظر گرفته شود.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: براین اساس کمپین موتورسوار خوب به همت اداره کل آموزش های شهفرایندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و راهور تهران بزرگ، به منظور پیدا کردن راه حلی برای مسائلی، چون ایجاد حس ناامنی برای شهفرایندان به دلیل تردد موتورسواران در پیاده روها، آمار بالای مرگ و میر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهفرایندان از رفتار های پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی در کاهش دادن سوانح مربوط به موتورسواران و کمبود آموزش های لازم به موتورسواران را طراحی کرده است.

جوادی یگانه اهداف این کمپین را تشخص دادن و هویت دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره بی نظمی ها و قانون شکنی های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانوادۀ موتورسواران و افراد پیرامون آن ها عنوان نمود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: هویت بخشی به موتورسوار باید به عنوان قانونی و در زیر ساخت اجتماعی و عمومی محقق شود که این کمپین در سطح شهر تهران و با همکاری سازمان های مرتبط در شهرداری، تلاشی نو برای ایجاد فرهنگ سازی برای این جامعه بزرگ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1065

به "برنامه شهرداری برای 1.5 میلیون موتور سوار تهرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه شهرداری برای 1.5 میلیون موتور سوار تهرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید