برای خاتمه آمار بالای فوتی های کرونایی، تعطیلی 3-2 هفته ای احتیاج است

به گزارش باتسک، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با هشدار شرایط وخیم همه گیری بیماری کرونا و شروع موج سوم، خاطرنشان کرد که پس از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت بیمارستان های نیروهای مسلح، شرایط بیمارستان های مختص بیماران کرونایی بهبود پیدا نموده است.

برای خاتمه آمار بالای فوتی های کرونایی، تعطیلی 3-2 هفته ای احتیاج است

به گزارش خبرنگاران ، دکتر پیغام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با تشریح شرایط بیمارستان ها در شرایط کرونایی گفت: شرایط ما در نه تنها در تهران بلکه در کل کشور بحرانی است و این روزها ما وارد موج سوم همه گیری کرونا شده ایم که این شرایط با وجود تغییر آب و هوا و حضور اکثریت مردم در تجمعات افزایش یافته است. تا چند روز اخیر و پیش از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر آمادگی بیمارستان های نیروهای مسلح برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی، تخت های ما در شرایط نامناسبی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی بودند اما پس از دستور ایشان، شرایط بیمارستان ها بهبود پیدا نموده است.

وی در مورد محدودیت های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و اعمال جریمه برای افراد خاطی نیز گفت: محدودیت ها باید به درجه اجرایی شدن برسند. علی رغم این محدودیت ها، هنوز هم بعضی از مردم بدون توجه به پروتکل های بهداشتی سفر می نمایند یا در تجمعات حداکثری حضور دارند. در تعطیلات پیش روی هفته آینده نیز اگر مردم به توصیه های بهداشتی عمل ننمایند، با مشکل حادتری روبرو خواهیم شد.

دکتر طبرسی در همین خصوص اضافه نمود: پیشنهاد ما 3-2 هفته تعطیلی عمومی و کامل مانند تعطیلات عید نوروز است، حتی اگر در شرایط مالی این پیشنهاد زیان بار باشد. مردم با عدم رعایت به افزایش آمار یاری می نمایند و هم به هم نوع خود و هم به کادر درمان آسیب می زنند.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی افرادی که در ارتباط با بیماران کرونایی هستند نیر مطرح کرد: کسانی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، باید به مدت دو هفته در قرنطینه کامل به سر ببرند. این افراد اگر در گروه افرادی هستند که مجبور به حضور در اجتماع هستند و یا به اقتضای شغل باید در محل کار حضور پیدا نمایند، ملزم به دادن تست کرونا هستند و در غیر اینصورت نیازی به آزمایش کرونا ندارند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خاتمه با یادآوری علائم بیماری از مردم خواست که اگر علائم تنفسی خاصی یا تب و بدن درد دارند، با قرنطینه خود به درمان خود یاری نمایند و تا حد امکان از مراجعه به مرکز درمانی خودداری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1845

به "برای خاتمه آمار بالای فوتی های کرونایی، تعطیلی 3-2 هفته ای احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خاتمه آمار بالای فوتی های کرونایی، تعطیلی 3-2 هفته ای احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید