بازگشایی درهای میدان مشق ثمره مذاکره ظریف و حناچی

به گزارش باتسک، شهردار تهران از باز شدن درهای میدان مشق تا ساعت 24برای شهروندان در پی مذاکره با وزیر امور خارجه اطلاع داد.

بازگشایی درهای میدان مشق ثمره مذاکره ظریف و حناچی

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی در مورد جزئیات دیدار روز گذشته اش با وزیر امور خارجه با بیان اینکه قرار شده تا شهرداری نیروی لازم برای حفاظت و حراست از مجموعه میدان مشق را از ساعت 18 تا 24 تأمین کند و عملا درب میدان مشق بعد از ساعات اداری هم به روی مردم باز باشد، گفت: البته از اول دی ماه، ورود خودروهایی که پارکینگی برای آنها در ساختمان مجموعه میدان مشق تعبیه نشده، ممنوع شده است.

وی ادامه داد: سازمان های مستقر در مجموعه، فهرست پلاک های خودرو را اعلام نموده اند و به این ترتیب فقط خودروهایی که پلاک شان ثبت شده از گیت میدان مشق عبور می نمایند و به داخل پارکینگ ساختمان می روند. از سوی دیگر با هماهنگی اجرا شده از اول دی ماه خودروی پارک شده در میدان مشق نمی بینیم.

حناچی با بیان اینکه یکسری از خودروها هم برای وزارت امور خارجه بود که آنها هم موظف شدند محل پارک شان را به پارکینگ وزارت خارجه انتقال دهند، درباره صحبت های اجرا شده با وزیر امور خارجه با موضوع اضافه شدن میدان مشق به عرصه عمومی شهر، گفت: بر این اساس، پکیجی از موزه های ایران باستان، ملک، دوران اسلامی، پست، عبرت و مجموعه دانشگاه و مرکز اسناد و موزه وزارت خارجه به عنوان عرصه های همگانی تهیه خواهد شد. وزارت نفت هم ابراز تمایل نموده تا اولین ساختمان نفتی ایران که مربوط به ساختمان بریتیش پترولیوم بوده را به مجموعه مذکور اضافه کند. شهردار پایتخت همچنین از تقویت نور عمومی میدان مشق اطلاع داد و گفت: بر اساس توافقات قبلی نورپردازی ساختمان های تاریخی میدان با هماهنگی شهرداری تهران، وزارت امور خارجه و اداره برق انجام می گردد.

حناچی اضافه نمود: برنامه های فاخر و رویدادهای ملی و شهری برای اجرا در این محدوده طراحی شده و متناسب با شرایط محیطی و امنیتی و با درک درستی از حساسیت های دیپلماتیک با وزارت امور خارجه برگزار خواهیم کرد. وزارت خارجه هم برنامه های دیپلماتیک بعضا با رویکرد وزارتخانه ترتیب داده که در همان میدان قابلیت برگزاری دارند.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، وی با اشاره به کارکرد بهتر و ظرفیت های فرهنگی موجود در میدان مشق گفت: قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل گردد که نماینده شهرداری در این کارگروه، معاون شهرسازی و معماری خواهد بود و نماینده وزارت امور خارجه هم مدیرکل پشتیبانی وزارتخانه است. مقرر شد آنها آنالیز نمایند و ببینند که آیا زمینه بهره برداری فرهنگی، تاریخی و هنری از ساختمان ها و بناهای این مکان وجود دارد و امکان انجام این مهم را فراهم نمایند و اینکه آیا می گردد بخشی از آن را به فضای نمایشگاهی یا موزه تبدیل کرد. همچنین قرار شد از بُعد فنی این موضوع آنالیز گردد چراکه هر دوطرف با کلیت کار موافق بودند. منتها احتیاج به یک کار فنی و مطالعاتی دارد که آن کارگروه مأمور انجام آن شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 233

به "بازگشایی درهای میدان مشق ثمره مذاکره ظریف و حناچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی درهای میدان مشق ثمره مذاکره ظریف و حناچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید