بازار ملک از نگاه مطبوعات

به گزارش باتسک، روزنامه همشهری - سمت و سوی بازار مسکن

پیش بینی کارشناسان این است که بازار مسکن با میانگین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت سالیانه و رونق در بخش متوسط قیمت به فرایند فعلی خود ادامه دهد اما جهش قیمتی در سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.

بازار ملک از نگاه مطبوعات

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بازار مسکن شهر تهران هم اکنون با رونقی نسبتا مناسب در واحدهای میان متراژ روبرو شده است.

در آذرماه امسال میانگین قیمت مسکن شهر تهران به 5 میلیون و 90 هزار تومان رسید، معاملات نیز 50 درصد و قیمت 15 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت.

توزیع فراوانی تعداد معاملات حاکی از آن است واحدهای 55 تا 90 متر حدود 50 درصد از خرید و فروش را به خود اختصاص می دهند 35 درصد به واحدهای بالای 90 متر و تنها 15 درصد به واحدهای کمتر از 55 متر اختصاص دارد.

روزنامه قانون - مسکن هم ردیف بازار پول نهاده شد

رسیدن میزان رشد قیمت مسکن شهر تهران به 15 درصد در آذرماه امسال نشان می دهد بازده سرمایه در این بخش هم اکنون با میزان سود بانکی برابری می نماید.

در9 ماهه امسال شرایط رشد چهار بازار موازی یعنی بورس، سکه، دلار و مسکن حاکی از آن است که بورس 27 درصد، سکه 15.5 درصد، دلار 11.8 درصد و مسکن 8 درصد رشد را تجربه نموده اند.

اما موضوع اساسی آن است که بخش مسکن از ابتدای پاییز فرایند پرشتاب تری به خود گرفته است.

به طوری که مهرماه 8.7 درصد، آبان ماه 10.9 درصد و آذرماه 15 درصد افزایش نقطه به نقطه قیمت را تجربه کرد و پیش بینی می گردد با ادامه این فرایند شرایط جذب سرمایه و اشتغال در این بخش افزایش پیدا کند.

روزنامه آرمان - احتمال کاهش قیمت مسکن

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبات قیمت مسکن در ماه های به جامانده از امسال اطلاع داد.

همچنین بعضی از کارشناسان مسکن نیز احتمال عدم تغییر در قیمت مسکن و حتی کاهش قیمت آن در روزهای به جامانده از سال 96 را یادآور شده اند که این اظهارات با بعضی واکنش ها روبرو شد، چراکه بسیاری از مردم می گویند که در سال های گذشته هیچ گاه شاهد کاهش قیمت نبوده اند و بر اساس این تجربه، احتمال کاهش قیمت در ماه های به جامانده سال را منتفی می دانند.

روزنامه عصر اقتصاد -پیش بینی شرایط بازار مسکن در سه ماه پایانی سال

رئیس کمیسیون عمران مجلس، راه حل ثبات قیمت مسکن را ارایه تسهیلات ارزان قیمت با عاملیت بانک های مختلف خواند و گفت: در حال حاضر توازنی میان عرضه و تقاضای مسکن برقرار نیست.

محمدرضا رضایی، با انتقاد از شرایط فعلی بازار مسکن، گفت: هم اکنون ،عرضه و تقاضای مسکن همگن نبوده و با یکدیگر توازن ندارد که این موضوع خود به رشد قیمت ها در این بخش دامن زده است.مجله خبری دلتا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1185

به "بازار ملک از نگاه مطبوعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ملک از نگاه مطبوعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید