اولین واکنش عملی کاربران به قطعی اینترنت: هجوم برای ثبت نام اینترنت ثابت

به گزارش باتسک، عجب اوضاع پیچیده و درهم برهمی شده است این اینترنت در ایران!

اولین واکنش عملی کاربران به قطعی اینترنت: هجوم برای ثبت نام اینترنت ثابت

از یک سو، آمارهای رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نشان می دهد طی یک سال اخیر نزدیک به 8 درصد از کاربران اینترنت ثابت (مجموع اینترنت های ADSL و FTTH) در ایران کاسته شده و به اینترنت موبایل افزوده شدند.

تا انتهای شهریور 98، بیش از 77 درصد کاربران اینترنت در ایران را موبایلی ها تشکیل می دادند و فقط 4.9 درصد سهم کاربران اینترنت ثابت بود.

از سوی دیگر، مسائل عدیده و حل نشدنی اینترنت ثابت مانند گرانی، قطعی، سرعت پایین، انحصار در بعضی مراکز مخابراتی و غیره باعث فراری دادن کاربران اینترنت ثابت و سوق دادن شان به سوی اینترنت موبایل شده است.

حالا، پس از قطعی دو هفته ای اینترنت بین الملل در ایران، شاهد مغلوبه شدن اوضاع هستیم و کاربران موبایل در سودای اینترنت ثابت هستند.

بعضی گزارش های رسانه ها و همین طور تماس هایی که کاربران و خوانندگان سایت شبکه چی گرفته و درباره انواع سرویس های ADSL، تفاوت شان با سرویس VDSL و همین طور فیبر نوری سوال می گردد؛ این طور استنباط می گردد که متقاضیان اینترنت ثابت در حال افزایش است.

چرا مردم سراغ اینترنت ثابت می فرایند؟

یک دلیل ساده دارد: در این ماجرای قطعی اینترنت بین الملل در هفته های گذشته، اینترنت ثابت استان ها زودتر وصل گردد و چندین روز پس از آن اینترنت موبایل هم متصل گشت.

مردم تصور می نمایند اگر در کنار اینترنت موبایل، یک خط اتصال اینترنت ثابت هم داشته باشند؛ احتمالا در قطعی های بعدی اینترنت زودتر به وصال خود می رسند و می توانند کارهای خود را پیش ببرند.

حالا شاید این موضوع برای کاربران خانگی که از اینترنت فقط برای سرگرمی و تفریح استفاده می نمایند؛ چندان اهمیتی نداشته باشد ولی برای کاربران حقوقی و تجاری، کسب وکارها، مشاغل خانگی و افرادی که در خانه دورکاری می نمایند؛ چند روز اتصال زودتر به اینترنت می تواند بسیار ارزشمند و نجات بخش باشد.

منطقی است که در این شرایط ناپایدار اینترنت در ایران، به چندین نوع اتصال اینترنت مجهز شوند تا اگر اینترنت موبایل قطع شد؛ اینترنت ثابت داشته باشند و اگر اینترنت ثابت قطع شد؛ اینترنت موبایل کار می نماید.

بماند که در همین ماجرای اخیر محدودسازی و مسدودسازی اینترنت، چندین روز هم دو نوع اینترنت موبایل و ثابت قطع بودند و باز کاربران دنبال روش های دیگری برای اتصال به اینترنت بین الملل رفتند.

حالا باید اینترنت ثابت بگیریم؟

هیمشه پیشنهاد ما داشتن هر دو نوع اینترنت ثابت و موبایل بوده است. دوراندیشی است که در خانه یک اتصال اینترنت ثابت داشته باشید تا نه تنها در مواقع قطعی اینترنت موبایل، بلکه در طول سال از آن بهره ببرید.

اینترنت موبایل برای مصارف همراه و فوری است و هیچ گاه جایگزین اینترنت ثابت نمی گردد. با اینترنت ثابت می توانید طولانی مدت دانلود کنید؛ فیلم و سریال ببینید و دستگاه هایی مانند تلویزیون، کامپیوتر رومیزی، کنسول بازی و … را با کابل شبکه به اینترنت پر سرعت وصل کنید.

اگر از سرعت اینترنت ADSL راضی نیستید؛ برای دریافت اینترنت VDSL یا FTTH (فیبرنوری) اقدام کنید تا این گونه مشکل سرعت و تاخیر را حل کنید.

دستگاه های مودم روتر یا روتر امروزی راه کارهای متنوعی در اختیار شما قرار می دهند. مثلا، بعضی روترها می توانند دو نوع اینترنت را پشتیبانی و حتی بالانس نمایند تا وقتی یک اتصال قطع بود؛ بتوانید از اتصال دیگری بهره ببرید.

هرچه قدر در دسترسی خود به اینترنت، انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کنید؛ قطعا کسب وکار پایدارتری خواهید داشت.

اگر تصمیم دارید اینترنت ADSL یا VDSL بگیرید؛ حتما نگاهی به مطالب پرخواننده زیر هم بیندازید:

تفاوت میان اینترنت ADSL و VDSL و فیبرنوری چیست؟

هر چیزی که باید درباره تبدیل سرویس ADSL به VDSL (اینترنت سورینو) بدانید

برای دانلود چه نوع اینترنتی مناسب است تا ارزان تر تمام گردد؟ (مقایسه هزینه انواع اینترنت ها)

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدیدترین آمار ضریب نفوذ اینترنت ثابت و موبایل در ایران تا سرانجام شهریورماه 98 را اعلام نمود. طبق این…

همان طور که می دانید؛ در روزهای گذشته اینترنت ثابت و موبایل در سراسر کشور با قطعی ها، محدودیت دسترسی و مسائلی روبرو بود. پس از برقراری امنیت…

شرکت شاتل هم به جبران قطعی اینترنت در روزهای اخیر، بسته های جبرانی برای مشترکان اینترنت پرسرعت ADSL خود در نظر گرفته است. در یک هفته…

وزیر ارتباطات در پیغام ویدیویی خود به دلیل قطعی و محدودیت اینترنت طی یک هفته اخیر، وعده داد همه کاربران اپراتورهای موبایل می توانند یک گیگابایت…

مدیرعامل مخابرات اعلام نمود مانده FUP مشترکان به ماه بعد منتقل می گردد و 10 روز نیز به مدت اعتبار تاریخ قرارداد تمام مشتریان اینترنت پرسرعت…

دورانی یادم هست هر چیزی روی اینترنت می دیدیم را ذخیره می کردیم. یک صفحه وب، یک عکس، یک فیلم، یک موسیقی، یک کتاب الکترونیکی، یک فایل،…

این روزها غالب کاربران اینترنت موبایل متوجه کاهش کیفیت سرعت آن شدند و اعتراض هایی داشتند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در…

اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که از دست قطعی های زیاد اینترنت شاکی هستید ولی دلیل اصلی آن را نمی دانید یا هنوز پیروز نشدید علت…

منبع: شبکه چی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1036

به "اولین واکنش عملی کاربران به قطعی اینترنت: هجوم برای ثبت نام اینترنت ثابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش عملی کاربران به قطعی اینترنت: هجوم برای ثبت نام اینترنت ثابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید