انعقاد قرارداد مرمت 4 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه

به گزارش باتسک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: قرارداد مرمت و سامان دهی چهار پروژه میراث فرهنگی کرمانشاه با اعتباری بالغ بر 3میلیارد و 500میلیون ریال منعقد شد.

انعقاد قرارداد مرمت 4 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امید قادری امروز سه شنبه 19 فروردین 99، گفت: مرمت و سامان دهی پروژه های استان شامل نورپردازی و پاک سازی طاق گرا، مرمت نقش برجسته ثلاث باباجانی، مرمت و ساماندهی پل چهر هرسین و مرمت مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه به زودی آغاز می گردد.

او اظهار امیدواری کرد این پروژه ها تا قبل از تیرماه امسال به بهره برداری برسند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در ادامه با اشاره به پرونده های ثبتی در دست اقدام این اداره کل، بیان داشت: چندین پرونده ثبت و حریم برای وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده که متأسفانه به علت شیوع کرونا تمامی جلسات لغو و آنالیز این پرونده ها به بعد از بحران کرونا موکول شده است.

او اضافه نمود: با خاتمه دوران اپیدمی کرونا، امیدواریم که تمامی پرونده ها در فهرست آثار ملی و جرائم میراث فرهنگی به ثبت برسند.

قادری در ادامه همچنین به تعرض بعضی از سوداگران و فرصت طلبان به تپه لرینی اسلام آباد غرب اشاره نمود، و اضافه نمود: خوشبختانه با هوشیاری انجمن های میراث فرهنگی و مردم محلی در همان ابتدا با آغاز حفاری، دو تن از حفاران دستگیر شدند و کوشش برای دستگیری دیگر افراد سودجو ادامه دارد.

او در ادامه با اشاره به اینکه پرونده ثبتی تپه لرینی تهیه و ارسال شده ولی تا به امروز شماره ثبت آن صادر نشده است، توضیح داد: این تپه مربوط به دوران اشکانی است.

قادری در ادامه گفت: متأسفانه ذهنیتی در بین بعضی از مردم وجود دارد که در عمق تپه های تاریخی و باستانی دفینه های گنج وجود دارد، درحالی که به هیچ وجه این گونه نیست.

او تأکید کرد: بیشتر تپه های تاریخی محل استقرار مردم، همان روستاهای قدیمی مربوط به دوره های مختلف تاریخی هستند که به علت های مختلف تخریب و حالت تپه به خود گرفتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه بابیان اینکه ممکن است بعضی قطعات سفالین و کوزه ای هم در این تپه ها یافت گردد که ارزش اقتصادی هم ندارند، اضافه نمود: این تپه ها فقط از منظر علم باستان شناسی و میراث فرهنگی برای آنالیز دوره های تاریخی و قدمت آن ها دارای اهمیت هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1427

به "انعقاد قرارداد مرمت 4 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد قرارداد مرمت 4 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید