انتقاد شدید وزیر بهداشت سابق برزیل از رئیس جمهور

به گزارش باتسک، وزیر بهداشت سابق برزیل به شدت از عملکرد رئیس جمهور این کشور در تشدید وخامت اوضاع مالی برزیل انتقاد نموده است.

انتقاد شدید وزیر بهداشت سابق برزیل از رئیس جمهور

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین، لوئیز انریکه ماندتا وزیر بهداشت سابق برزیل، رئیس جمهور این کشور را به ایفای نقش اساسی و مهم در تشدید وخامت اوضاع مالی برزیل و سوق دادن این کشور به سوی فاجعه متهم نموده است.

بر اساس این گزارش وزیر بهداشت سابق برزیل تاکید نمود: مورخان ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل را به خاطر سوق دادن کشور به سوی یک دره عمیق و مرگبار محکوم خواهند کرد، آن هم به وسیله واکنش غیر علمی و خودخواهانه اش به ویروس کرونا.

وی در مصاحبه با گاردین، رئیس جمهور برزیل را به ایفای نقش مهم و اساسی در کشاندن اقتصاد برزیل به سوی یک فاجعه عظیم متهم نموده است.

وزیر بهداشت سابق برزیل اضافه نمود: بولسونارو در شرایطی که دنیا با یک بحران عظیم روبرو بود، با جان و زندگی شهروندان برزیلی بازی سیاسی کرد، آن هم در شرایطی که تلفات ویروس کرونا در برزیل به بیش از 105 هزار نفر رسیده است.

تنها ایالات متحده آمار تلفات بیشتری نسبت به برزیل دارد. ماندتا میخواهد در انتخابات ریاست جمهوری 2022 میلادی با بولسونارو رقابت کند.

ماندتا در روزهای نخست بحران شیوع ویروس کرونا از سوی احزاب چپ و راست به خاطر توصیه های علمی و پزشکی اش برای مقابله با این بحران، مورد استقبال نهاده شد.

ماندتا که یک پزشک ارتوپد است، در سال 2010 به عنوان نماینده کنگره برزیل انتخاب شد و در نوامبر 2018 پس از پیروزی بولسونارو در انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان وزیر بهداشت معرفی گردید.

ولی او در اواسط آوریل پس از اختلافات شدید با بولسونارو بر سر تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا از این سمت برکنار شد. بولسونارو از رعایت فاصله اجتماعی به شدت انتقاد کرد و این اقدام رئیس جمهور برزیل با مخالفت قاطع وزیر بهداشت روبرو شد.

روزی که ماندتا از این سمت اخراج شد، تلفات ویروس کرونا در برزیل حدود 2 هزار نفر بود. چهار ماه بعد این رقم به بیش از 105 هزار نفر رسیده است. ماندتا علت عمده رشد چشمگیر تلفات ناشی از ابتلا به این ویروس مرگبار را سیاست های نادرست بولسونارو می داند.

رئیس جمهور برزیل بارها خطر ناشی از ویروس کرونا را دست کم گرفت و سعی کرد تا افکار عمومی را با این ایده خود همراه کند. وی بارها در تظاهرات اعتراض آمیز مردم برزیل علیه تدابیر قرنطینه ای و محدودکننده شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1660

به "انتقاد شدید وزیر بهداشت سابق برزیل از رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید وزیر بهداشت سابق برزیل از رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید