افزایش 500 درصدی قیمت ماسک در چین ، بازار میلیارد دلاری مبارزه با کروناویروس

به گزارش باتسک، همزمان با افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کروناویروس در چین و دیگر نقاط جهان، بهای یک بسته ماسک در شلوغ ترین کشور جهان از 178 یوان به 1100 یوان رسیده است.

افزایش 500 درصدی قیمت ماسک در چین ، بازار میلیارد دلاری مبارزه با کروناویروس

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از کوارتز، تا امروز حدود دو هزار نفر در چین و دیگر کشورها به کروناویروس مبتلا شده و نزدیک به 60 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس مرگبار از جهان رفته اند. شتاب گسترش ویروس و افزایش تعداد بیماران باعث شده است چینی ها به استفاده بیشتر از ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس روی بیاورند اما مشکل بزرگ در این میان، افزایش عجیب و غریب قیمت ماسک در چین و هنگ کنگ است.

در هنگ کنگ که فقط هشت مورد ابتلا به کروناویروس گزارش شده، قیمت ماسک در فاصله کمتر از یک هفته 30 درصد بالا رفته است. این افزایش در سایت های فروش آنلاین بسیار بیشتر بوده و مردم را نگران و سردرگم نموده است. بهای یک بسته 20تایی ماسک در سایت Taobao در ماه نوامبر 178 یوان بود که روز 24 ژانویه با بیش از 500 درصد افزایش به 1100 یوان (حدود 158 دلار) رسید. به همین دلیل، مقام های رسمی چین نظارت بر افزایش قیمت ماسک را افزایش داده اند.

در شهر شانگهای با داشتن فقط 40 مورد بیمار مبتلا به کروناویروس، صف خریدن ماسک از داروخانه ها به صدها متر رسیده است. بعضی شهروندان پکن هم گفته اند برای سال نوی چینی فقط ماسک به دیگران هدیه می دهند. در همین روزها بازار شرکت های تولیدکننده ماسک هم حسابی داغ شده و ارزش سهام آنها به شدت بالا رفته است. ارزش سهام شرکت کانادایی آلفا پرو تک که محصول هایش را در چین عرضه می نماید، در کمتر از یک ماه از 3.5 دلار به شش دلار رسید.

محبوب ترین برند ماسک در چین بین 30 دسامبر تا 24 ژانویه حدود 1.5 میلیارد دلار به ارزش دارایی های خود اضافه کرد و ارزش سهام شرکت آمریکای هانی ول هم در همین بازه زمانی 500 میلیون دلار بیشتر شد. گفته می گردد شرکت های چینی دستمزد کارگران خود را افزایش داده اند تا بازار ماسک به ویژه در تعطیلی های سال نو با کمبود روبرو نگردد.

از سوی دیگر، تولیدکننده های مواد ضدعفونی کننده و شوینده دست هم بازاری پررونق دارند. کارشناسان بهداشت و سلامت معتقدند هر چند زدن ماسک می تواند در کاهش انتقال ویروس کرونا موثر باشد اما بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا شستن دست با مواد مناسب و آب کافی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1084

به "افزایش 500 درصدی قیمت ماسک در چین ، بازار میلیارد دلاری مبارزه با کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 500 درصدی قیمت ماسک در چین ، بازار میلیارد دلاری مبارزه با کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید