افتتاح بزرگ ترین اقامتگاه بوم گردی کشور در بافق با حضور وزیر کار

به گزارش باتسک، بزرگ ترین اقامتگاه بوم گردی تاریخی و روستایی کشور به وسعت 2500 مترمربع و سرمایه گذاری 4میلیارد و 500میلیون تومان در روستای باقرآباد بافق، با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استان یزد افتتاح شد.

افتتاح بزرگ ترین اقامتگاه بوم گردی کشور در بافق با حضور وزیر کار

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی بافق، با اعلام این خبر گفت: اقامتگاه بوم قلعه آریز بافق بزرگ ترین اقامتگاه بوم گردی تاریخی و روستایی کشور به وسعت 2500 مترمربع با ظرفیت 150 نفر در 45 اتاق افتتاح شد.

او سرمایه گذاری این مجموعه را بالغ بر 4میلیارد و 500 میلیون تومان توسط بخش خصوصی اعلام کرد و اضافه کرد: تاکنون 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای احداث این اقامتگاه هزینه شده است.

رنجبر توضیح داد: از سال 94 مرمت، بازسازی و احیای این مجموعه که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، شروع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بافق خاطر نشان کرد: دوار بودن، طراحی ساده و خشت و گلی بودن این اقامتگاه از ویژگی های منحصربه فرد این مجموعه است.

او ادامه داد: این اقامتگاه در روستای باقرآباد بافق واقع شده و با همکاری فرمانداری و میراث فرهنگی بافق مرمت، بازسازی و احیا شده است.

رنجبر اضافه کرد: این اقامتگاه در یک قلعه تاریخی که قدمت آن مربوط به اواخر دوره زندیه است و فاصله آن تا مرکز شهر بافق، حدود 11 کیلومتر است.

افتتاح این مجموعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و محلی صورت گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 730

به "افتتاح بزرگ ترین اقامتگاه بوم گردی کشور در بافق با حضور وزیر کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگ ترین اقامتگاه بوم گردی کشور در بافق با حضور وزیر کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید