اصرار ماکرون بر مرگ مغزی بودن ناتو در اجلاس لندن

به گزارش باتسک، رئیس جمهور فرانسه بدون عقب نشینی از اظهارات خود مبنی بر مرگ مغزی بودن ناتو، گفت: این سازمان باید برای معین کردن دشمنان خود مباحثاتی را شروع کند.

اصرار ماکرون بر مرگ مغزی بودن ناتو در اجلاس لندن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز (چهارشنبه) باز هم از اظهارات خود مبنی بر مرگ مغزی شدن سازمان پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) دفاع نموده و گفت: آن اظهارات بود که موجب آغاز تبادل نظر هایی درباره جهت نظامی این سازمان شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماکرون پیش از ورود به اجلاس ناتو در لندن به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا هنوز به اظهارات پیشین خود معتقد است، گفت: بله قطعا. در حقیقت، آن [صحبت ها]باعث شد که بعضی مباحثات جدی و بنیادین آغاز گردد. مهمترین این [مباحثات]نحوه رسیدن به صلح پایدار در اروپا است.

وی با بیان اینکه ضروری است اعضای ناتو درباره معین کردن دشمنان خود صحبت نمایند، شرح داد: مباحثات [ناتو]باید درباره مسائل دیگری به جز موضوعات اقتصادی و بودجه باشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از رئیس جمهور فرانسه نوشت: پس به نظرم، این از وظایف ما است که ابهامات آسیب زا را مطرح نموده و یک بحث استراتژیک واقعی را آغاز کنیم.

نشست مراسم هفتاد سالگی ناتو که این هفته در لندن برگزار می گردد، قرار است درباره برنامه ها جهت ارتقای آمادگی نظامی ناتو، اعلام فضای خارجی زمین به عنوان منطقه عملیاتی نظامی، به روزرسانی برنامه ضد تروریسم و افزایش بودجه نظامی این سازمان باشد.

اولین روز نشست سران ناتو که قرار بود محل گرامیداشت هفتادمین سالگرد تشکیل این ائتلاف باشد، عملا به صحنه بروز اختلافات جدی میان اعضای این گروه بدل شد. در همان ساعات ابتدایی نشست، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشان داد که بین اعضای این ائتلاف اختلافی چنان جدی وجود دارد و نشست خبری با دبیرکل ناتو را با حمله به یک کشور متحد و عضو ناتو آغاز کرد.

پیش از اظهارات امروز ماکرون، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در واکنش مجدد به نظر مرگ مغزی ماکرون، گفت: ناتو فعال است، ناتو چابک است، ناتو منعطف است. ناتو پیروز ترین اتحاد در تاریخ دنیا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 992

به "اصرار ماکرون بر مرگ مغزی بودن ناتو در اجلاس لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار ماکرون بر مرگ مغزی بودن ناتو در اجلاس لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید