استقبال زلنسکی از بازگشت بخشی از نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین

به گزارش باتسک، رئیس جمهور اوکراین از تصمیم وزیر دفاع روسیه برای بازگرداندن بخشی از نیروهای نظامی از مرزهای دو کشور استقبال کرد.

استقبال زلنسکی از بازگشت بخشی از نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه اظهار داشت بخشی از نیروهای نظامی مستقر در مرز با اوکراین باز خواهند گشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شویگو اظهار داشت: معتقدم که به هدف پایش سریع [اوضاع] دست پیدا کردیم. نیروهای ما توان خود را در فراهم کردن دفاع موثر از کشور، نشان دادند.

وزیر دفاع روسیه اضافه نمود: به همین دلیل، تصمیم گرفتم که این پایش های [مرزی] در مناطق نظامی جنوبی و غربی را به اتمام برسانم.

به گفته شویگو، بازگشت بخشی از نیروهای روس از مرز با اوکراین از فردا (آدینه) شروع خواهد شد و تا خاتمه ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت. با این حال بخش عمده تجهیزات و ماشین های نظامی تا فصل پاییز در مرزهای اوکراین باقی خواهند ماند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه در واکنش به این تصمیم در پیامی توئیتری نوشت: اوکراین همیشه هوشیار است، با این حال از هر گامی به سوی کاهش حضور نظامی و کاهش تنش در منطقه دونباس استقبال می نماید. اوکراین به دنبال صلح است.

وزیر دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) برای نظارت بر برگزاری رزمایش نظامی در مرز اوکراین، به شبه جزیره کریمه سفر نموده است.

در این رزمایش ضربتی، نیروهای منطقه جنوبی و چتربازان ارتش روسیه به انجام تمرینات نظامی در منطقه کریمه پرداختند.

اوکراینی ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

کی یف چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، ضمن درخواست از آمریکا برای ارائه تجهیزات جنگ الکترونیک به این کشور برای تقابل با روسیه، از اتحادیه اروپا نیز خواست تحریم هایی از جمله قطع دسترسی به سوئیفت را علیه مسکو اعمال نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2202

به "استقبال زلنسکی از بازگشت بخشی از نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال زلنسکی از بازگشت بخشی از نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید