اتریش از احتمال تشکیل دولت ائتلافی مشابه کشورش در آلمان اطلاع داد

به گزارش باتسک، صدر اعظم اتریش با اشاره به اینکه سبزها در اروپا به صورت روزافزون حزب مهم سوسیال دموکرات را به کنار می زنند، تشکیل ائتلاف با سبزها همان گونه که اخیرا در اتریش اتفاق افتاده است را در آلمان بعید ندانست.

اتریش از احتمال تشکیل دولت ائتلافی مشابه کشورش در آلمان اطلاع داد

با تور لحظه آخری آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش تشکیل دولت ائتلافی با حزب سبز که اخیراً در این کشور تشکیل شده است را یک مدل احتمالی برای اروپا دانسته و گفت: من می توانم حالا احتمالا برای این سناریو شرط بندی کنم که تشکیل ائتلاف مشابه اتریش برای آلمان هم بعد از انتخابات بعدی بعید نیست.

وی تاکید نمود که به طور کلی سبزها در اتحادیه اروپا به صورت فزاینده ای سوسیال دموکرات ها به عنوان یک نیروی مهم سیاسی را کنار می زنند. نقشه سیاسی اروپا در کل رنگارنگ تر می گردد.

چندی پیش حدود صد روز بعد از انتخابات پارلمانی اتریش دولت جدید این کشور به صدر اعظمی مجدد سباستین کورتس 33 ساله رسما شروع به کار کرد. کورتس برای دومین بار سکان صدر اعظمی این کشور را در دست گرفته و در راس یک ائتلاف متشکل از محافظه کاران و حزب سبز اتریش نهاده شد .

ائتلاف بین حزب خلق اتریش و سبزها تنها دولت با چنین شکلی در اتحادیه اروپا است .

صدر اعظم اتریش که در اجلاس مالی داووس سخن می گفت توضیح داد که مسئله تغییرات آب و هوا هم موضوعی که طی امروز و فردا بتوان آن را انجام داد نیست. وقتی از مسئله حمایت از آب و هوا سخن به میان می آید عرصه سیاسی باید به رقابت عادلانه در زمینه صنعت توجه کند.

وی این مسئله را خطا دانست که اقتصاد اروپا را (برای پیشبرد اهداف اقلیمی این اتحادیه) تحت فشار قرار دهیم و از آن سو محصولات ارزان قیمت از کشورهای ثالث که تحت استانداردهای زیست محیطی ضعیف تری قرار دارند را به اروپا وارد کنیم.

براساس طرح آب و هوایی کمیسیون اروپایی موسوم به معاهده سبز این اتحادیه باید تا سال 2050 به منطقه ای بی طرف در زمینه زیست محیطی تبدیل گردد و فراوری گازهای گلخانه ای خود را به شدت کاهش دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا مصمم است در مقابله با تغییرات اقلیمی و فرایند رو به رشد افزایش دمای زمین، با وضع مقررات ویژه شرایطی را فراهم کند که تا 30 سال دیگر اقتصاد این اتحادیه بدون فراوری گازهای گلخانه ای عمل کند.

این به معنای خروج کامل از مصرف نفت ، گاز و زغال سنگ در فراوریات مالی و حمل و نقل کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1190

به "اتریش از احتمال تشکیل دولت ائتلافی مشابه کشورش در آلمان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش از احتمال تشکیل دولت ائتلافی مشابه کشورش در آلمان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید