آمریکا دوز واکسن مدرنا را برای تزریق نصف می نماید!

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به گفته یکی از مقامات فدرال آمریکا، دولت این کشور تصمیم دارد برای تسریع فرایند واکسیناسیون کووید 19 به بعضی از افراد نیمی از دوز واکسن مدرنا را تزریق کند.

آمریکا دوز واکسن مدرنا را برای تزریق نصف می نماید!

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

منصف سلاوی مدیر طرح عملیات فوق سریع در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس بیان کرد مقامات مشغول مذاکره با شرکت مدرنا و سازمان غذا و دارو درباره این ایده هستند.

این درحالی است که واکسن مدرنا برای ایجاد ایمنی در بدن انسان باید در 2 دوز تزریق گردد.

سلاوی در این باره گفت: تزریق نیمی از دوز مورد احتیاج واکسن مدرنا به افراد 18 تا 55 سال (یک دوز به جای 2 دوز) به معنای ایمن سازی دو برابری جمعیت در مقابله با ویروس کرونا است. می دانیم واکنش ایمنی که نصف دوز واکسن مدرنا در بدن انسان ایجاد می نماید با دوز کامل یکسان است.

البته مدرنا و مقامات سازمان غذا و دارو آمریکا در این باره اظهار نظری ننموده اند.

این در حالی است که سازمان غذا و دارو آمریکا علاوه بر واکسن مدرنا، محصول شرکت فایزر و بی و ان تک را نیز تأیید نموده است که البته در 2 دوز باید به افراد تزریق گردد. با این وجود میزان واکسیناسیون در این کشور هنوز به میزان مشخص شده نرسیده است. زیرا مقامات امیدوار بودند تا انتها 2020 میلادی 20 میلیون نفر را واکسینه نمایند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا اعلام نموده تا به امروز بیش از 4 میلیون دوز از واکسن های کووید 19 را به افراد تزریق نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2019

به "آمریکا دوز واکسن مدرنا را برای تزریق نصف می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دوز واکسن مدرنا را برای تزریق نصف می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید