شروع به کار سفیر جدید ترکیه در امارات

به گزارش باتسک، سفیر جدید ترکیه در امارات ماموریت خود را شروع کرد.

شروع به کار سفیر جدید ترکیه در امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، توگای تونچر(Tugay Tunçer) سفیر جدید ترکیه در امارات، فعالیت خود را در این کشور شروع کرد.

توگای که به جای جان دیزدار به این ماموریت اعزام شده، فروردین ماه امسال از سوی اردوغان مشخص شده بود.

وی تا پیش از این معاون مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه ترکیه بوده است.

روابط ترکیه و امارات در سال 2013 و بعد از روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی در مصر رو به سردی نهاد و از آن موقع مسائلی از جمله پرونده سوریه، مسئله قطر و موضوع لیبی باعث ایجاد تنش بین طرفین شده است تا جاییکه مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، امارات را متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام سال 2016 نموده و اظهارداشت: امارات برای موفقیت این کودتا بیش از 3 میلیارد دلار هزینه کرد.

اما از سال گذشته سیاست خارجی ترکیه در منطقه دچار تغییراتی شده و چرخش به سوی دشمنان دیروز در دستور کار آنکارا قرار گرفته است. به همین دلیل شاهد تمایل به گرم شدن روابط ترکیه با عربستان، مصر و امارات هستیم که در قالب سیاست منطقه ای جدید ترکیه قابل ارزیابی است.

با این وجود برای این سیاست خارجی جدید نیز موانعی وجود دارد که درباره امارات می توان گفت، آن گونه که انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز در گفت و گو با اسکای نیوز اعلام نموده از سرگیری روابط عادی با ترکیه نیازمند بازنگری سیاست های آنکارا در قبال اخوان المسلمین و نیز دست کشیدن از دخالت در امور لیبی و همچنین مداخله در امور سوریه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2224

به "شروع به کار سفیر جدید ترکیه در امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار سفیر جدید ترکیه در امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید