شروع انتخابات مجلس اروپا در انگلیس و هلند

به گزارش باتسک، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از امروز (پنجشنبه) به مدت چهار روز در انتخابات مجلس اروپا شرکت می نمایند.

شروع انتخابات مجلس اروپا در انگلیس و هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید.

نتیجه این انتخابات که از امروز شروع می گردد و تا 26 ماه مه ادامه خواهد یافت، نه تنها در پنج سال آینده بر سیاست های بروکسل تاثیرگذار خواهد بود، بلکه تاحدودی آینده این اتحادیه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مراکز اخذ رای در هلند و انگلیس از صبح امروز باز شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود 400 میلیون نفر در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا می توانند از 23 تا 26 ماه مه در انتخابات مجلس اروپا شرکت نمایند و رای بدهند که 50 میلیون شهروند بریتانیا را نیز که قرار بود در ماه مارس از این اتحادیه خارج شوند، شامل می گردد. رای آنان برای 73 قانونگذار که ممکن است پس از چند هفته وادار به ترک این مجلس شوند، بعضی از محاسبات را پس از توافق بر سر تاخیر در موعد اجرای بریگزیت در ماه آوریل به هم ریخته است.

اروپایی ها که تعداد نماینده هایشان در مجلس اروپا به تناسب جمعیت کشورشان معین می گردد، در کل 751 عضو را برای حضور در مجلس اروپا انتخاب خواهند کرد؛ مجلسی که جلسه های آن در استراسبورگ و بروکسل برگزار می شوند. از لوکزامبورگ، مالت و قبرس با شش کرسی تا آلمان با 96 کرسی، اعضای مجلس اروپا به مدت پنج سال قوانینی را که لایحه آن ها از سوی کمیسیون اروپا ارائه شده، به شرط تایید از سوی دولت های کشورهای اروپایی در شورای اروپا تصویب خواهند کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 511

به "شروع انتخابات مجلس اروپا در انگلیس و هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخابات مجلس اروپا در انگلیس و هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید